Gå til innhold

Da prøver jeg her... (fast føde fra skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 5 1/2 mnd gammel og spiser 1 porsjon grøt på kvelden. Det har han gjort siden han var 4 mnd. Hvordan er det med det neste måltidet som skal innførest? hva anbefaler dere av mat sorter og hvilket måltid bør vi starte med nå? Lunch kansje? gir dere mm eller mme til måltidene når de er så små, jeg gir mm. Når jeg skal slutte å amme, skal jeg da gi mme eller vann eller? Jeg har slitt med melkeproduksjonen siden han var født, og når han runder 6 mnd så vil jeg bare ta det som det kommer.... har ikke lyst til å stresse med pumping o.l. mer.... Vi brukte ca. 1-2 uker på å komme oss opp i det første fullverdige måltidet, er det vanlig?

En annen ting.... hvor ofte besjer deres barn? gutten min gjør det bare 1-2 ganger i uken, men det ser ikke ut som han har det ukomfortabelt, heller det motsatte... han er en veldig bli og fornøyd unge...: )

Og hvor mange bleier skifter dere ca i løpet av en dag? vi har bare 5-6 vi... er det lite?

Ok, det ble endel spørsmål, men jeg håper det er noen greie der ute som vil svare oss.....

Ha en fin dag....

Skrevet

Hei. Vi begynte med grøt kveld,så tok vi grøt på morgen også og etter det har vi begynt med middag! Kansje litt frukt til lunsj!! Vi har gitt mme til mat hittil,men har så smått begynt med vann- saft til middag. Ho bæsjer som regel hver dag,kansje flere ganger også!! Vi skifter vel samme mengde med bleier som dere utenom bæsjebleier da :)

Håper det hjalp med mitt svar.. Ha en fin dag dere også :)

Klem fra oss

Skrevet

Her har vi hatt grøt til kvelds 1 måned nå ca og jeg begynte nå denne uken med å gi henne litt frukt til lunsj. Moset litt banan eller gitt fruktpure. Og det er kjempesuksess!!

Lurer forresten på om hun er grøt lei jeg.. Vil nesten ikke spise grøt på kvelden lenger..

Skrevet

Hei!

Er vel ikke så nøye hva type mat du bør gi som det andre måltidet. Men det anbefales å starte med forsiktig introduksjon av gluten så lenge du fortsatt ammer. Og siden du sier at du ikke har så mye melk, kan det være lurt å gi glutengrøt før du kanskje ikke ammer mer. DU kan feks gi havregrøt, som inneholder litt gluten.

Er heller ikke noen fast tid du bør gi det. Det viktigste er at han får det på en tid han er sulten. Lunsjtid kan jo være en idè.

Jenta mi bæsjet ikke noe mer enn gutten din, når hun kun fikk ett grøtmåltid om dagen. Og så lenge det ikke er hardt og han ikke strever med å få det ut, så er det sikkert som det skal.

5-6 bleieskift er ikke lite. Her har vi 4-5 bleieskift i løpet av en dag.

Håper det var til noe hjelp :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk allesammen!!!

Kjempe greier, da skal vi prøve oss med litt grøt til lunch tror jeg, kansje med gluten... får se hva de har på butikken her.... kansje jeg kan prøve den fruktpurèn også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...