Gå til innhold

25 dager gammel og så ;D

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag lo lillemann skikkelig i våken tilstand, han har ledd siden han var under en uke men da kun i søvne.

og tror dere ikke mammaen (jeg altså) ble så gira at jeg gjorde alt for å se og høre det igjen.

men da var vi i det alvorlige hjørnet. og gransket hun der merkelige mamman som gjorde alt muligrart for å se om jeg kunne le litt til, det gadd jeg ikke.

Skrevet

Ti hi! Det er det mest morsomme jeg hører. Den baby latteren er så tøff :o)

Går alt bra med dere ellers da?

Skrevet

vel.

vi har funnet ut at han er en slik som er for snill og sier forlite i fra.

altså. på tre ukers kontrollen på torsdag da han var tre og en halv uke. hadde han bare kommet opp i fødselsvekten og det er ca litt i overkant av 100g på to uker. alt forlite. så nå får han tillegg hvær 3 time pluss pupp. skal inn på sjekk til torsdagen igjenn.

jeg har hele veien vært nøye med å ikke la det gå lenger en tre timer mellom hvær pupping og han har sovet og virket fornøyd. og så er det fordi han ikke sier i fra. så han må få mer tilleg. dette betyr at jeg må vekke han opp når jeg har ammet for han sovner altid da. det tar litt tid. men men. han får ikke i seg alt jeg har så jeg må pumpe hvær gang. så nå ammer jeg vekker ungen gir tilleggg og pumper i ett her. håper han legger på seg bra av dette da.

han sier heller ikke i fra ved våt eller bæsjebleie. satt og kjente han bæsja på hs, og vi ventet en halv time før skifting. og han sa ikke noen ting da heller. det er bra jeg har nese sier jeg bare. ellers hadde den ungen blitt så sår.

det går fint det er bare litt frustrerende å måtte finne ut at han ikke sier i fra før det er krise liksom. og når han da av meg fikk pupp ofte så ble det ikke krise men han ble ikke mett men slet seg ut fordi det ikke kommer nokk melk han må jobbe ekstrahardt. så da pumper jeg og gir tillegg ved siden av amming.

Skrevet

Uff da, hørtes litt slitsomt ut, men det blir vel en vanesak ut av det til slutt.

Sleit en god del med og få eldste til og gå opp i vekt da hun var nyfødt. Syns det var et evig mas med veing og styr, men når det først kom i gang så gikk det jo greit.

Mathilde sa heller aldri i fra når hun hadde bæsjet til og begynne med, enda godt det lukter ja :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...