Stratos med 3 barn Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Min "lille" gutt er blitt så stor! Nå er han 64 cm lang og veier 7138.... Han vil ikke lengre sitte tilbakelent på fanget mitt, men setter seg selv opp, helt rett i ryggen. Syntes det virker litt skummelt jeg mtp ryggen, men hs mente det var ok iom han gjør det selv. Også var det spørytene da.... De var ikke gode! Han gråt på en måte jeg aldri har hørt før. Trist for mor ja! Men han har ikke fått noen veldig reaksjon gudsjelov, virker bare litt trøtt og sliten. Hvordan gikk det for deres håpefulle på denne kontrollen?
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 lille knærten her var 6810g og 59,5cm... en liten "klomp" hehe hs mener han er for tong !!!! at jeg skal minske maten...men det gjør jeg IKKE.får spise til han er mett. sprøytene ja...grøss... fikk ikke feber,men vondt.aldri hørt en unge hyle så innmari.så det ble stikkpille og masse kos.var litt dårlig form to dager da. ang det å sitte. barnebarnet mitt har gjort det flere uker.(er like gammel som våre.) er fryktelig sterk i kroppen.sitter selv,men med påpass.og han står selv. knekker ikke i bena i det hele tatt.hs sa til mamman at hun trodde han kom til å krype snart,hehe.men det tror ikke jeg. bare man ikke overbelaster,så kan di jo sitte litt.nytter jo ikke annet når di nesten setter seg opp selv =0) (for her skal man ikke ligge nei...)
mamman`te2flottegutter Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Vi var på 3 mnd kontroll forrige fredag. Det gikk kjempefint. Allt var i orden og da kan mor puste lettet ut. Herman veide 6850g og var 61,5 cm lang. Han er litt tykk men ikke noe man trenger å gjøre noe med. Han er også veldig sterk i kroppen og vil ikke sitte på fanget bare stå! Jeg lar han sitte på fanget mens jeg støtter han jeg altså, hvis jeg prøver å legge han bakover blir han illsint. Vaksinene var ikke noe stas da. Han skrek fælt stakkar, fikk litt feber om ettermiddagen også men dagen etter var han helt fin igjen.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Var på Mandag. Han var 6930 g og 63 cm :-) Litt over gjennomsnittet på morsmelk :-) Han skal også sitte, kan stå uten å knekke bena! Har vært kjempesterk i hele kroppen siden fødselen! Har funnet ut at han har et par ben der også, er veldig morsomt å se på :-) Tar seg på knærne og lurer på hva som er lengere opp :-) Han fikk ikke noe særlig reaksjon av sprøytene, litt ekstra trøtt i ett par dager, det var alt!
Tiddelidu Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Her har lillegutt blitt hele 64 cm lang, og 7040! Mye god fløte i melka til mamma =) Ellers var det de fæle sprøytene.. Huff og huff. Var litt urolig om kvelden, fikk en paracet også sovna han godt etterpå. Vært litt "tufs" og hostete etterpå, men det er vel bare en liten fokjølelse som går.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Var på 3mndkontroll for snart to uker siden vi. - Høres ut som min lille skatt er på størrelse med deres babyer og mao rimelig normal da; 63cm, 7055gram. - Og vaksinene var langt fra gøy, verken for mor eller barn; illskrek da han fikk sprøytene, litt feber på kvelden! Også her i gården er det skikkelig pyton å måtte ligge på fanget; "ÆRLIG TALT; MAMMA, JEG ER JO INGEN BABY HELLER DA!!!" Ellers er det skikkelig pop å putte hendene laaaangt inn i munnen (om man brekker seg er jo bare stilig), stå på fanget og dersom noen gidder å "hoppe" er det toppen! Det å se seg i speilet er også spennende; hver gang er det en merkelig, blid liten skrue jeg ser, - må glise bredt når jeg ser han og sparke skikkelig med beina! Ellers er det nå blitt gøy å ligge på magen, strekker segt og prøver å få tak i tingene siom ligger rundt han. Ruller til begge sider, har rullet både fra rygg til mage og fra mage til rygg et par ganger, men det var nok ikke bevisste handlinger, mer sånn "ojsann, der tippa jeg jammen over, gitt!" Nå om dagen venter vi noe utålmodig på å høre en ordentlig latter! Gleder oss veldig til akkurat det! Tror det er like om hjørnet, for han hikster ofte når han serverer sine bredeste glis! Gøy å høre hvordan det er for dere andre med babyer på "vår" alder.
M-N & sassy-susie Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 vi var for 3 uker siden.. da va tulla noen daga over 3 mnd.. ho va 5260 å 58 cm... vokst mye når man tenke på at ho va nedi 2300g å 45cm etter fødsel... Sprøytene va helt forferdelig... hadde heldigvis pappan med, som holdt ho, for eg får helt ont i meg av gråtinga..Men etter 2 min va det over, å tulla fikk ingen anna reaksjon enn at ho ble veldig trøtt.. stakar!! Å vi som har en soveunge fikk helt sjokk, for trudde ikkje det va mulig å sove mer, men i 2 daga va ho vell våken i kanksje 6-7 tima tilsammen! Helsesøster syns ho va litt for frempå til å stå å sitte selv.. så fikk beskjed om at det ikkje va bra at ungan gjorde det så tili, så skal ha ho mer liggende på gulvet, fremfor sittende på fanget... Ellers flire ho som bare det no.. e så morro! for e den deilgste lyden eg kan høre.. Vi har vært heldig å fått ett sovedyr, som søv hele natta.. men regne med ho tar alt anna igjen når ho får beinan under seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå