Gå til innhold

Huff,det er ikke begynnelsen på kolikk vel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 1 mnd blir så urolig sent på kvelden.Da klarer hun ikke roe seg,og blir alltid veldig urolig ved puppen.

Hun småskriker en del,og må ofte ha puppen som kos for å klare å roe seg...

Men,jeg syns det er så vanskelig å vite om det er magen som plager henne,at hun er sulten eller bare generell uro...hun skriker ikke voldsomt,men mer sånn småskriking.Virker som om hun trekker bena oppunder seg,men det gjør hun ofte ellers når hun er utålmodig etter mat også...

Så nå er jeg litt redd for at det kan være begynnelsen på kolikk...men,jeg vet ikke.

Hva tror dere?

Og en annen ting,har tenkt på å prøve kiropraktor.Tar de inn barn selv om man ikke er sikker på om det er kolikk?Og hva finner en kiropraktor ut egentlig på første time?

Og kan man få henvisning til kiropraktor,sånn at man bare betaler egenandel?

Ble mye spørsmål her,men håper noen gidder å svare:-)

Skrevet

Begge mine har vært plaget med mye luftsmerter, men ikke direkte kolikk hvor de har skreket i mange timer. Men begge to har blitt betraktelig bedre med MINIFOM. Dette er dråper du kjøper reseptfritt på apoteket, og kun virker på tarmen (luftboblene). Legen sa det var bare å bruke dette, barnet har ingen andre påvirkninger av det og blir ikke avhengig.

På yngstemann merket jeg også at han var veldig ømfintlig når jeg drakk melk, så jeg kuttet ut å drikke melk og spiser mat med masse melk i som grøt, pannekaker etc. Han ble mye bedre av det også!

Så det var et par tips du kan prøve.

Skrevet

Kan godt være luft og et par ting du burde kutte ut som hun over nevner.

Men tviler på det. Har hatt noen barn etterhver og lært meg å kjenne igjen visse ting.

La meg tippe, begynte det nr babyen din passerte 2-3 uker? I så fall er det mest sannsynlig overtrøtthet. Søvnbehovet avtar 3-4 timer i døgnet da og de begynner å suge til seg inntrykk. Noe som gjør at de er segneferdige på kvelden.

Det aller beste er om hun kan få en lur på 10-15 min når hun begynner å kave. Det m du hjelpe henne med. Nytter ikke å legge henne i sengen. Etter det vekker du henne og hun vil spise rolig. Ellers må du være fraasynt å prøve å legge henne før hun begynner kavingen.

Med førstemann trodde jeg ogs det var kveldskolikk. Bar og bar. Det rare var at hun var helt fin på formiddagene.

Men må legge til at når de først er i gang med kavingen så kan de svelge mye luft i spiseforsøkene sine som igjen kan gi litt luft. Men problemet er i bunn og grunn overutmattelse og ikke luft.

Lykke til!! Hun er nok bare til de grader nysgjerrig på sin nye famile og blir en smule utbrent av det :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...