Gå til innhold

Smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har så utrolig vondt i halebeinet, og får ikke legetime før over helga. Klarer ikke å sitte eller ligge, eneste som ikke gjør vondter å stå og gå.

Har unngått å ta smertestillende så langt i svangerskapet, men nå tror jeg at jeg må. Noen som vet hvilke merker jeg kan bruke og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa jeg kunne ta Paracet da jeg hadde influensa. Var også endel plaget med hodepine, da sa han også at jeg kunne bruke Paracet.

Jeg tror jeg tok 2 eller 3 srk. alt i alt, ikke mer en en per dag, men vet ikke hvor mye man kan ta. Da er det nok best å spørre legen din, kanskje... Vet heller ikke om paracet hjelper mot halebein-vondt...

Skrevet

Du kan ta Paracet - ring legevakten å hør ang. dosering hvis du er usikker. IKKE ta noe annet en paracet iallefall - det er viktig!!!!

Skrevet

Jeg driver med hjemmeeksamen om dagen, og sitter så mye at det føles som halebeinet skal løsne, så jeg vet hva du snakker om! AU!! Jeg syntes det hjalp med varme på... Ta et varmt bad/dusj eller legg en varmeflaske på stumpen... Syns varme hjelper på bekkenløsning generelt...

Paracet skal visst være ok innimellom selv om man er gravid, men hjelper det??

Du får ha lykke til iallefall!

Skrevet

2 Panodil hver 6. time skader ikke fosteret. Utrolig dårlig at du ikke får time før. De har noe som heter øyeblikkelig hjelp timer som bl.a. kan brukes på slike tilfeller! Har du f.eks. et betent halebein så trenger du hjelp!

Skrevet

Du kan ta opptil 8 paracett pr dag, uten at du eller fosteret tar skade av det. Jeg spurte lege og jordmor da jeg skadet benet mitt her i höst. Men kun paracett, ingenting annet.

Skrevet

Paracet eller panodil...samme hva du tar- så les pakningsvedlegget før du putter deg i deg, dersom du er i tvil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...