Gå til innhold

Lille Anders har kommet til verden:) fødselsfortelling!

Anbefalte innlegg

Da har veslegutten endelig kommet:) kom til verden 10/12 og vi har kommet oss hjem fra sykehuset:)

fødselen begynnte med vannavgang kl 05.00 natt til lørdag, dro så på kontroll kl 09.00 på morran, og ble sendt hjem igjen:( det var nedtur der vi sto med baggen og klare til å bli foreldre:) reiste så hjem igjen med gjevne "rier", noe som gjorde at jeg ikke fikk slappet så mye. på kvelden tok de seg opp og vi reiste på sykehuset i ti tiden på kvelden, for igjen og bli sendt hjem for der skulle vi liksom slappe av best:( samboern fikk sove noen timer, mens jeg lå våken med smerter ved siden av! kl 05.00, et døgn etter vannavgang reiste vi opp for tredje gang!!!!!

denne gangen skulle jeg ikke hjem igjen, så vi fikk et rom på sykehuset og kl 10.00 gikk vi inn på fødestua, tenkte for meg selv da, at om et par tre timer var mye gjort, men nei da... ungen stanga mot en kant, og kom seg ikke ordentlig ned i bekkenet, noe som gjorde at jeg fikk press rier før full åpning, men pga kanten fikk jeg lov til å presse. så da blei det press rier i to og en halv time, litt over en time med full åpning. men gutten ville ikke ut, og jeg var helt gående etter over et døgn uten søvn og smerter. lystgassen fungerte ikke, noe som gjorde at det ikke blei noe smertelinddring:( tilslutt ble lege tilkalt og gutten ble tatt med sugekopp, kl 18.40 kom veslegutten tilverden:)

formen var kjempe fin etterpå og vi var med på første kontroll:) han er jo bare helt skjønn, men er litt uvirkelig at han er vår:) gutten tok pupp med engang og vi reiste hjem på onsdag:) alle på ringerike var kjempe ålreite, all ære dit, selvom det ble mye frem og tilbake først:)

gratulerer også alle andre som har fått, følger nesten med daglig her inne, akkurat som en kjenner alle liksom:) he,he.

terminen var foresten 12/12, og anders veide 3400 og var 52 cm lang(",)

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Tursen takk for alle gratulasjoner:) var i overasskende god form etter fødsle:) kommer nok ikke fra haug, men fra modum kommune:)

ønsker alle sammen en riktig god jul og godt nytt år:)

klemmer fra oss alle tre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...