Gå til innhold

Hjelp! Kvise på brystvorten eller sopp? Det gjør vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ca 5 dager har jeg vært øm i venstre brystvorte. Det ser ut som en liten hevelse på den ene siden av brytvortetuppen. Akkuratt som om jeg har fått en kvise der. Har prøvd å klemme den utan at noe kommer ut...Det er litt rødt og gjør vondt når lillegutt suger. Spsielt i starten av sugingen. Han er 8 mnd. Kan det være sopp eller? Noen med liknende opplevelse som vet hva dette kan være?

Skrevet

Trodde sopp gjorde brystvorten gul jeg. Men du kan jo alltids smøre på noe Canesten og se om det forsvinner.

Skrevet

Jeg har hatt noe som hørtes ut som det samme...jeg prøvde å klemme, noe som gjorde driiiiit-vondt og det kom ikke noe ut...jeg lot den være i noen dager og da gikk den bort av seg selv...vet ikke hva det var...kanskje en litt betent melkekjertel som gikk over av seg selv eller noe...

Ikke rør den iallefall, gjør bare vondt værre...

Skrevet

Takk for svar, får håpe det går over. Men man har vel ikke melkekjertler helt ute på tuppen av brystvorten, eller?

Hilsen HI

Skrevet

Hi hi...nei,kanskje ikke =) men det gikk iallefall over på meg da...vet jo ikke om det er det samme, men hørtes veldig likt ut...

Skrevet

ok, da satser jeg på det :) Er sikkert en innebygget kvise, de kan jo gjøre ufattelig vondt....Merkelige steder de kan dukke opp altså :)

Skrevet

unguentum kremen er ganske god. den slipper du og tørke vekk når du skal amme. tror den hjelper mot sopp og. er ikke sikker. men hjelper i hvertfall om du er sår. det er den salven eg fikk på sykehuset når eg fødet.har du sjekket om babyen din har sopp bak ørene eller noe sånt som ligner på halsen. hs sa til meg at det smitter over . sånn at vi kan få sopp på brystvortene . vet ikke om du ble så mye klokere på dette da men. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...