Gå til innhold

Dere med termin i februar: hvordan er formen?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!! Formen er egentlig fin, bortsett fra litt bekkenløsning og vanskelig å snu seg i senga om natta. det er ganske tungt å bære på tvillinger, men jeg trodde faktisk att det skulle vere verre enn det det er. jeg hadde det verre ved første svangerskap for 5 år siden, og da var det bare en inni magen! Terminen min er 14 februar..

Det kommer vel an på hva man mener med god form og hvilke forventninger man har til aktivitet... Jeg er i uke 31 nå, og har gått opp 7-8 kg. Har ikke noen direkte plager, men magen er stor og begrensende, syns jeg. Hvis jeg går litt for raskt, så får jeg fort vondt på sidene av magen. Jeg syns ikke det er behagelig å svømme, noe jeg gjorde mye de to tidligere svangerskapene. Også trenger jeg veldig mye hvile. Kan ikke "stå på" hele dagen som vanlig, nei. Men legen og jordmor sier at jeg er i fin form.

Jeg ser for meg at muskelmassen svinner hen nå som jeg er så lite i aktivitet, og at jeg må i gang med et skikkelig opptreningsprogram etter fødselen...

Jeg har termin 17. februar og er helt enig at da jeg passerte uke 30 ble alt tyngre! Nesten over natten... har vært i god form hele tiden, men alt går liksom i et litt annet tempo nå enn tidligere. Alt fra det å snu seg i sengen til å gå i trapper...

Men nå har vi jo ikke så lenge igjen... :o)

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som sliter litt etterhvert... :-)

Jeg er i uke 31 nå (termin 19. febr).

Men relativt sett høres det jo ut som at vi alle er i brukbar form, selv om tempoet er vesentlig redusert, og det er jo bra.

Jeg merker at jeg må være svært forsiktig med hvor mye jeg går og står, grunnet bekkenplager, så shopping er ikke lenger en fristende aktivitet. Men så er det jo ikke bra og sitte for mye heller, så det gjelder å finne en middelvei... Noen som har erfaring fra fysioterapi ved bekkenplager - har dette noe for seg? Jeg hadde tenkt at det gikk seg til uten så lenge jeg tok diverse forholdsregler, men begynner å lure på om det hadde vært lurt med litt behandling.

Synes forøvrig at tiden går fort, har ikke rukket å kjede meg ennå. Men så har jeg en treåring som skal leveres og hentes i barnehagen, så da blir det uansett ikke så mange timer "fritid" på dagtid. Det spørs om ikke gubben må ta mer over her etterhvert, han har sluppet unna dette så lenge jeg har vært sykemeldt (men han har måttet ta desto mer av husarbeidet.....)

Det blir spennende å følge dere fremover, vi får håpe at vi holder oss i grei form fremover mot termin :-)

Annonse

Hei !

Merker at ting er blitt tyngre jeg også.

Har termin 28 feb (30+1 idag)

Var til jordmora idag, må begynne med jerntilskudd.

Kjenner litt bak i ryggen, når jeg eiser meg og skal gå.

Hun sa det er nerver bak som er iklemme.

Har tatt akupunktur ca 1 gang pr uke, i hele svangerskapet.

Sikkert derfor formen er så bra.

Men fikk slutte med rundvaskinga til jul, sa jordmora!

-"legg deg på sofaen istede!"

Krysser fingre for oss alle!

Hei :)

Jeg er 33+5 i dag, og merker godt at det er litt tyngre nå ja. Morgen og midt på dagen er jeg i fin form, men på ettermiddagen og kvelden føler jeg meg helt "kake". Mye kynnere, mye bekkensmerter, veldig trøtt og irritabel.

Og Kamillamor: ja, jeg syns det føles som at de er på vei ut. Hver gang jeg reiser meg så får jeg en veldig trykkfølelse nedover. Og småen som ligger lengst nede, syns det er veldig gøy å slå meg hardt nedover mot blæra - vondt!!

Ellers nyter jeg hvert et spark, og føler meg veldig priviligert som får oppleve dette (IVF-barn) :)

Termin er 06.02.07.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...