Gå til innhold

Hvordan er deres 2 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - hvordan er dagene og nettene hos dere med 2 mnd gamle babyer? Jenta mi er rolig og skriker veldig lite, hun sover godt på dagene men tuller litt på nettene. Hun legger seg mellom 1830-1900 ca, da er hun stuptrøtt. Litt variabelt om hun sovner godt da eller ikke. Noen ganger må vi inn og ut et par timer før hun sovner ordentlig. Vi må holde på smokken fordi hun ikke greier å holde den inne selv og greier heller ikke å sovne uten den (ikke på kveld og natt iallfall). Det er litt styrete med den smokken, men hvis hun ikke får den blir det bare kaving og etterhvert gråt som går over til lys våken modus selv om hun egentlig er trøtt. Hun har vært flink til å sove til ca 0230 før mat, men de siste nettene har hun villet ha allerede 2330 og 01. Hun får mme på flaske da hun nekter å ta puppen :-(. Vi bruker også tid på å få henne til å sovne igjen etter mat, så det blir litt dårlig søvn på oss nå ja. Dagsovingen er stort sett bra, men jeg vet aldri hvor lenge hun sover om det er en halvtime eller 2,3, el 4 timer. Ingen rutine der ennå. Hvordan er det hos dere?? Ellers er hun blid og smiler til oss, kaver med armer og bein, gurgler og lager lyder samt har akkurat begynt å oppdage hendene sine :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå er gutten vår 2,5 mnd og legger seg mellom kl 20.30 og 21.00.

Samme problemet med smokken som dere, må holde smokken på plass til han sovner.

Han våkner og får pupp en gang mellom kl 04.00 og 06.00.

og så er det morgen i 07.30-08.00 tida.

Så har han en liten times dubb på formiddagen, sover 2-3 timer mellom kl 12.00-15.00 for så å ha en eller to små dubber til på kvelden.

Ellers så smiler han, kaver masse mrd armer og bein og er så smått begynt å "prate" ;o)

Skrevet

"Godt" å høre at det er flere som ikke greier å holde smokken på plass. Hadde begynt å tro at det bare var jenta mi som ikke greide det, men det er håp om at det går seg til da! Gutten min på 4 år var en smokkegutt fra dag en, og jeg kan ikke huske om han hadde samme problem eller når det gikk over. Det som er klart er at smokken betyr mange rolige netter når de er blitt så store at de greier å holde den og finne den igjen i senga selv. Men før det skjer, er den mest til frustrasjon føler jeg. Men, vi kan ikke ta den fra henne nå, da blir det ramaskrik....får vel være smokkeholder en stund til vi da :-)

Har forresten bestilt en smokkeholder, en slags smekke som kan brettes til å holde smokken inne. Gleder meg til å prøve den!

Skrevet

Snuppa mi er to måneder på julaften og har vel ingen rutiner enda, he-he!!! Det at de sovner etter mat på natten bruker å skje ved 3mnd. alder så det styrer de selv.... Men oftes sovner vi for kvelden i 23tiden, litt pupping om natten, sover i senga mi enda, og så er det morning når storesøster våkner i 8tiden. Fra 10-12/13 pleier hun å sove godt, ettermiddagene og kveldene varierer, er jo både økedøgn, voksedøgn,sovedøgn,våkendøgn osv ;)

Skrevet

Jeg har også en datter på 2 mnd. Vi har veldig sjelden problemer med å legge henne for kvelden etter at vi begynte og tulle henne inn i ett helseteppe. Dette gjorde vi pga armene som hun ikke har helt styring på, forstyrret henne hele tiden og kom støtt og stadig borti smokken slik at den datt ut.

Anbefaler deg og prøve dette, fikk tipset hos helesøster og var veldig vel lykket :-)

Lykke til

Skrevet

Når dere tuller henne inn, hvor gjør dere av armene? Legger dere de nede ved siden hennes, eller bøyd opp mot ansiktet? Jeg har prøvd å "pakke inn" gutten min i teppe også, men da med armene oppover. Får det aldri stramt nok da, og han klarer allikevel å veive ut smokken...

Jeg prøvde forresten sånn smokkeholder-smekke til storesøsteren hans, og fant ut at det var noe stort tull. Ble bare noe klumpete greier rundt halsen hennes, som iallefall ikke hjalp til å holde smokken inne...

Skrevet

jeg tuller henne inn med armene ned langs siden. Legger hodet i hjørnet på teppet og tuller det stramt rundt henne :-) Fungerer kjempe fint her. Hun stor koser seg når hun ligger i teppet, smiler og babler før hun sovner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...