Gå til innhold

Termin 19/8, når er hjertet synlig på UL....


Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Siden det gikk galt sist omtrent da hjertet skulle begynne å slå, så vil vi gjerne ha en tidlig UL før vi forteller det til så mange. Jeg hadde EL 24.november og dermed termin 19.august.

 

Spørsmålet mitt blir da: Når kan vi se hjertet på innvendig UL? Er det noen sjanse før julaften :)

 

Har ikke legetime før enn på nyåret, så i tilfelle må det bli privat UL før jul!

 

5+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. jeg var inne på babyverden.no og prøvde terminkalkulatoren der. Da fikk jeg masse bra info om når de forskjellige tingene skjer. Det sto bla at hjertet ville begynne å slå 17 des. Jeg hadde el 22nov og termin 17 aug. Så du burde prøve den termkalk.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg ikke på (rødme), har jo funnet terminen der!

 

Tror du den datoen er 'sikker', vil jo ikke komme på UL for tidlig, slik at jeg engster meg unødvendig! Er helt sikker på EL-datoen, for jeg brukte både EL-tester og temp.målinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis regner man at hjertet begynner å slå når fosteret er 25 dager gammelt.

Så hvis du hadde el 24 nov og befruktningen skjedde da, er fosteret 21 dager i dag. Det vil si at hjertet vil begynne å slå i løpet av neste uke, kanskje allerede på tirsdag =)

Hvis du klarer å få en time på torsdag tenker jeg at det er store sjanser for et bankene hjerte.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...