Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Det begynte med rier den 07.12 kl. 06. Var enda 10 minutter mellom hver rie. Veldig slitsomt siden jeg følte at ting tok så innmari lang tid. Timene gikk, og det var ei stund de var nede på 5 minutter mellom hver, men så ble det 10-12 minutter igjen. Sånn fortsatte det helt til klokken ble rundt 02-03 på natten. Da tok de seg veldig opp i styrke og det ble kortere mellom hver rie. Følte det var på tide å vekke mannen min, og få tak i barnevakta. De kom rundt halv 4, og vi dro klokka 4. Hadde en times kjørevei til sykehuset, og nå var det 3-5 mnutter mellom hver rie. Kjente jeg begynte å få litt panikk. Mannen min fikk enda mer panikk, for han syns de kom altfor tett, og gasset på innover. Må si det var den VERSTE bilturen jeg noen gang har hatt!! Kom på sykehuset klokka 5. Hadde 6 cm åpning, og riene var ganske sterke. Fikk belte rundt magen som målte riene og babyens hjerteslag. Alt så bra ut. Fikk utdelt et føderom og ba om epidural. Det pga at jeg knakk opp halebeinet begge gangene sist, og ville nødig at det skulle skje uten bedøvelse. Anestilegene kom inn og skulle sette epiduralen på meg. Måtte sitte rett opp og ned med krummet rygg. Det var ikke lett, og ihvertfall ikke når de brukte 20 minutter(!!!!!!!!) på å få satt den. Så der satt jeg med rier hver 3. minutt uten å kunne bevege meg!!! Det var det verste jeg noen gang har opplevd!!!

Da den var satt, kunne jeg endelig begynne å slappe mer av. Når pressriene kom måtte de stenge av epiduralen, siden de ble lite effektive. Så det var kun 20 minutter himmelrike, før jeg på nytt fikk merke de sterke smertene igjen. Men de var på en helt anne måte, for det var faktisk godt å kunne jobbe med riene. Hadde problemer med å presse riktig, så det tok tid, og krefter, og til slutt sa jeg at det går ikke mer. Jeg var totalt utslitt. Men da fikk jeg beskjed om å kjenne på hodet i åpningen, og må si det ga meg masse energi!! Og da sa jeg at nå skal du UUUUUT! Presset alt jeg kunne på neste pressrie, og kjente hun endelig ville komme ut, men fy fader det var vondt! Det sprengte skikkelig! Men da hun var ute, var alt glemt:-)

Prinsessa mi kom ut den 08.12.06 kl. 08.03. Hennes vitale mål var 3280g, 50 cm lang og 36 rundt hodet! Verdens nydligste jentebaby!!! Jeg strigråt av glede da jeg fikk henne på magen. Og takket være mannen min, jordmor og barnepleier hadde jeg en fantastisk fødselsopplevelse selvom jeg hadde en fødsel som varte i 26(!) timer, og anestiulegen som virkelig plaget meg med to stikk i ryggen før epiduralen satt. Reiste hjem dagen etter da jeg savnet alle hjemme og de ville ha oss hjem:-)

Har lagt ut bilder av den herlige og skjønne jenta vår på albumet mitt.

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/425322/offset/8

Og unnskyld for at jeg ikke har vært her siden jeg fødte, men dagene går til vår nye verdensborger. Sliter med ammingen pga blødene sår på brystene, så jeg pumper det jeg klarer, men pumpen gir meg også sår lengre inn på brystet. Så tror ikke jeg får ammet så lenge:-( Og jeg som har masse melk... De på barselpoliklinikken sa jeg måtte ha fløte siden hun hadde lagt på seg ca.300 g da jeg var der og fikk tatt blodprøven av helen hennes.

Ellers koser vi oss masse!!! Hun har verdens mest stolte storebrødre, og de vil hjelpe til hele tiden! Men vi sliter med navnevalget da. Får ikke bestemt oss for hva hun skal hete. Bare håper hun ikke forblir navnløs;-)

Vil også gratulere alle dere som også har født, og lykke til med dere som venter enda. Gled dere masse!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7469510-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...