Gå til innhold

Flere her med 2 åringer som ikke er interessert i tv/film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi (2 i november) har aldri ro i baken til å sitte å se på tv eller film. Ikke misforstå, vil ikke at hun skal sitte plantet, men hadde vært så deilig å hatt den halvtimen med barnetv f.eks som litt avslapping etter middag og før legge tid.

Spør forsåvidt egentlig for jeg synes det virker som alle andre i den alderen er helt gale etter tv og kunne sittet der hele tiden om de fikk lov.

Hun er ellers veldig rolig men setter mer pris på å tegne, synge og danse til musikk, (elsker å leke i dusjen:)) eller bygge duplo, leke m plastelina. Sikkert luksusproblem, hadde vel hvert slitsomt med mas etter tegnefilm hele tiden, men bare nysgjerrig, jeg:)

Skrevet

Ja dette er et luksusproblem:)

Min gutt (snart 2) elsker film. Men ikke alle filmer da. Han har to favoritter (Noddy og Kpt. Sabeltann) og de ser han på hele tiden. Barnetv er han ikke så glad i. Små barn finner seg ofte favoritter, så barnetv blir for mye forkjellig å føle med på for ham. Vi lette lenge og prøvde ut forskjellig før vi fant noe han likte. Da fant vi gjerne frem noe han kunne kose seg med under filmen også. Nå er det ikke slik at vi måtte ha et barn til å like film, men min gutt liker ikke å leke. Han vil bare løpe og løpe - derfor er film nå avslapping for han (og litt oss). Men klart vi heller skulle ønske han likte Lego bedre.

Om du ønsker at jenta di skulle likt film bedre ville jeg latt den samme filmen stå på flere ganger. Trenger jo ikke være tegnefilm, men kanskje en dyredokumentar. Det vil nok fenge hennes interesse etter hvert.

Skrevet

Luksusproblem! Men vi har hatt akkurat samme "problemet". Uansett hva vi satte på av tegnefilmer og barnetv var det umulig å få ham til å sette seg ned for å se på det. Løsningen som sannsynligvis gjelder ALLE barn (er det håp for mitt barn, er det håp for ditt også!), er teletubbiene! Har av en eller annen grunn hatt fordommer mot det, men vi kjøpte til slutt en film som handler om å klemme hverandre og sånt, og han ELSKER den! Er filmer beregnet på små barn, som fanger oppmerksomheten ved å ha mye farger, spesielle lyder, og mye gjentakelser. Veldig artig!

Skrevet

Teletubbiene har funket veldig godt for min 2 år gamle sønn også, han kunne sett på dem hele dagen om han hadde fått lov :) Prøv å se om hun liker dem?!

Skrevet

høres ut som min(e).

Jeg synes det er deilig at hun IKKE er så interessert. Eneste problemet er vel at hun synes det er så stas å stå foran tv når storesøsterne skal se barnetv, noe som ikke er populært, siden det er stort sett det eneste de får se...

Da prøver jeg å tegne litt med henne eller noe, så de får se i fred. Men Mummi er hun veldig glad i da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...