Gå til innhold

Hvordan få nyfødt baby fra sykehuset og hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke bil og har dermed ikke tenkt å kjøpe bilsete, men hvordan få baby hjem fra sykehuset, da?

Vi bor midt i Oslo, og turen er 5 minutter i bil (3,5 km) jeg hadde håpet å slippe å kjøpe sete bare for den korte turen.

Så har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

Skrevet

Ta drosje. Bestill drosje med babysete, så får dere oppvarmet bil og transport helt hjem.

Skrevet

Taxi. Bestill med barnesete til nyfødt, så får du det!

Lykke til!

Skrevet

Det går jo an å ringe etter taxi? Trodde di hadde bilstoler også. Bare forklare situasjonen når dere ringer, og si at di må ha med bilstol til nyfødt:)

Skrevet

Dere kan bestille taxi med barnesete, aliere dere med venner som har eller ta vogna og trille. Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøre 3,5 km i Oslo med usikkret spebarn i bilen.

Skrevet

En så kort tur kan man jo tilogmed spasere med vogn :) Kanskje noe for pappaen? Men er ellers enig i at drosje er et greit alternativ.

Annonse

Skrevet

Går også an å leie sete på de fleste babybutikker og helsestasjoner osv - hvis dere skal låne bil eller noen tilbyr seg å kjøre dere til besteforeldre el.l.

Skrevet

Takk! Da er saken løst!

Jeg ante ikke at drosjer hadde babyseter :)

Ja, planen var taxi, men syntest det virket litt risikabelt å bare ha den lille liggende i fanget. Dumme meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...