Gå til innhold

hva sjekkes på blodprøvene på første kontroll?


Lykkelioggla

Anbefalte innlegg

Hei dere gode hjelpere der ute. Jeg er 9 uker på vei og i uke 8 tok jeg boldprøve. Egentlig skulle de ta 4 glass men tok kun 3.Sekretæren min ringte å fortalte at den ene prøven(hemoglobin) hadde de ikke fått tatt. Men det var ikke så farlig så den kunne jeg ta i uke 13. Den ene prøven som var jernivået var bra. Men hva er de andre prøvene? hva er det som sjekkes?

 

Jeg tok heller ikke urinprøve og sekretæren sa jeg kunne ta det også på neste kontroll. Jeg har derfor ikke fått noe bekreftlese på om jeg er gravid ennå føler jeg (2 positive hjemmetester men ikke fra noen lege)

 

Saken er at jeg er i uke 9 og føler meg ikke gravid. Jeg har vært trøtt men er verken kvalm eller svimmel eller noe. Burde jeg ta det med ro og vente til neste kontroll den 15 januar? Dette er jo første gangen og vet ikke om jeg bør bekymre meg eller bare være fornøyd med at jeg er i såpass god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vær fornøyd du. kjente ikke legen din på livmor å sånn? det gjorde hun på meg, og sa det tilsvarte str om hvor langt jeg var på vei. de ser jo på blodprøvene dine om du er gravid, og du hadde nok fått beskjed om noe var galt. jeg tok 5 glass hos legen, vet ikke hva alt var, men fikk brev noen dager etter at jeg hadde for lite b12 vitaminer og måtte ta det... så de sjekker hvertfall det. mer vet jeg ikke. men du får hvertfall beskjed hvis noe er galt... jeg er i uke 12 og har heller ikke hatt noen symptomer, var redd jeg også, men tenker ikke såååå mye på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...