Gå til innhold

Twilight på fredag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi..... endelig fikk jeg startet også....

Hadde vel egentlig ønsket at noe annet hadde startet men...

I dag tenkte jeg å bruke enda mere penger... Blir utrolig dyrt å gå hjemme så lenge. Blir jo bare å fly nede i byen, alltids noe man kan bruke penger på... Orker ikke gå hjemme lenger. Blir bare å gå å vente.... Tror det er fler enn meg som begynner å bli bekymret forjulen og disse barna.... Synes de fleste rundt meg popper ut ungene sine... min har grodd fast.....mest av alt er jeg lei spørsmålet: kjenner du ingenting??? har du tenkt å gå sånn lenge????

JEpp. det var dagens klagesang.... Ha en knakende flott dag jenter, så blir det spennende å se hvor mange som har satt igang siden i går....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så en overskrift lenger nede på listen om at Bobbo77 får KS den 20.12, så da har vi enda en dato for twilightavkom!

Beth: Må være kjedelig å gå og vente, men du har jo sluten i sikte uansett? At folk er teite må man desverre bare forholde seg til når man er gravid - selv fikk jeg 3X "Januar? Du ser jo ikke ut til å være mer en MAKS seks mnd på vei!" i barnehagen i dag, og det er jo ikke så mye hyggeligere enn alle "Sprekker du ikke snart?" som man ellers får høre. Takke meg til sjefen min, som startet dagen med å si at jeg var i imponerende bra form og veldig flink til å ta vare på meg selv og at hun var glad jeg avspaserte i går...

Skrevet

Godformiddag jenter :o)

Det er hvitt på bakken! Så utrolig koselig å se litt snø igjen. Den virket bra våt, men samme kan det være, endelig et lite snev av julestemning :o) Er det hvitt hos dere andre da? Hørte på frokost-tv at det var ventet uvær og storm til kvelden her, så det blir nok en kortvarig glede.

Beth: Snart er det din tur vet du, bare hold motet oppe...kanskje lettere å si enn å gjøre, men sender deg gode tanker :o) Hvor mange dager er du på overtid da? Prøver å innstille meg på overtid selv, så får det heller være en positiv overraskelse om snuppa kommer litt før eller på termin.

Sponge: Høres ut som en flott og fornuftig sjef! Dessuten veldig lurt av deg også å avspasere litt, viktig å ta vare på seg selv nå :o)

I dag er det jammen 21 dager igjen til termin...snålt! Er vel da en kalles "fødeklar" her inne på Bim? I går kom det over meg en sånn følelse over å være utrolig lei av å vente, samtidig som jeg ikke vet om jeg er helt klar enda - gleder meg ihvertfall til januar :o)

Skrevet

Hei, jenter. Håper du ikke må gå så lenge på overtid Beth, når var termindatoen din igjen? Jeg slipper overtid jeg da, heldigvis, siden det blir KS 21.des. Men jeg hadde på en måte håpet å gå til januar, for tror det er bedre for babyen å bli født i januar enn en født sent i desember. Men blir ikke julaften eller romjulen hos oss, det er nå bra i alle fall.

I dag skal jeg på julelunsj på jobb! Og det er ikke den typen lunsj som varer sånn en times tid, nei, det begynner kl tre, og kommer nok til å vare til tre på natta! Ikke for min del i år, da :-) Men blir likevel koselig å treffe alle sammen og spise litt julemat! Er litt sliten i dag, så får slappe av i sofaen før jeg går.

Ha en fin dag, jenter!

Skrevet

Ja, her er dagen i full gang også. Har levert 3åringen på nissefest i barnehagen og "bonusbarnet" kom kl. 9 i morgest, blir dårlig med soving på sofaen idag...men det er vel like greit- har en million ting som skal gjøres. Hun er snart 11, så det er håp om litt hjelp, kanskje...

Har mens-termin idag(!) så begynner å bli litt spent på de nærmeste dagene her. Gubben kommer hjem i kveld, og er vi like heldige som med førstemann, setter det kanskje igang etter en runde i sengehalmen....Hadde passa bra om ungen kom i helga, syns jeg, men må vel prøve å huske at UL-termin ikke er før 26.....

Skrevet

Så spennende, nå nærmer det seg virkelig her!

Her skal det bakes julekaker i kveld, sto og kuttet opp frukt til den store gullmedalje i går kveld og la i bløt i alt slikt jeg ikke drikker for tiden. Det er vel ikke mye alkohol igjen når jeg endelig kommer så langt som til å spise den uansett, men det setter jo god smak! Så har jeg et par julekort igjen som jeg håper å få postet i byen lørdag - skal siste turen før jul, tenkte jeg. Denne adventen har jo gått så fort!

Her er forresten sludd og isslaps på veiene, men hvis det blåser opp mot kvelden blir det kanskje varmere igjen? _Litt_ hvitt er det i alle fall:)

Skrevet

Da må jeg løsrive meg fra nettet, skal ta en dusj og komme meg på babytreff :o) Etter stor babyboom på jobb er vi en gjeng som møtes ca en gang i uken, veldig koselig! Min baby er jo inni magen enda, men babytreffet er åpent for de både med baby på utsiden og på innsiden :o) Nå er det bare meg igjen med baby på innsiden, siste tilskudd i gruppen kom for fire uker siden - gleder meg masse til jeg også kan ha med mitt lille nurk :o)

I dag begynte "endelig" permisjonen! Har jo vært sykemeldt siden midt i september, så merker jo forsåvidt ingen forskjell, men det føles bedre å si at en er i permisjon istedetfor å være sykemeldt. Nå er jeg ikke "syk" lengre :o)

Ha en riktig fin dag jenter, og ei fin helg om vi ikke "snakkes" mer før helgen starter! Venter spent på oppdatering fra Beth og fra evt andre fødeklare.

Skrevet

Stinemor: Så det var der du var blitt av? Så du var frakoblet. Glemte forresten å fortelle at jeg i stedet for å gi mamma oppskrift på sjokolademuffins anbefalte henne en 1-2-3-pakke:)

Her har det begynt å regne for alvor nå, men det er akkurt kjølig nok til at jeg blir redd fro underkjølt regn. Gjett om jeg skal kjøre forsiktig hjem fra jobb, da! Blir nok ikke noe lang dag i dag, kjenner at sofaen lokker mer og mer på meg nå. Litt småpusling hjemme passer humøret mitt så utrolig mye bedre enn jobben, rart med det! Kan _muligens_ ha noe med en kombinasjon av stor mage-hormoner og masse adventsstemning i hodet mitt, ja:)

Skrevet

Eh,va betyr twilight egentlig..?

Skrevet

Hei, jenter :) Ikke verdens beste start på dagen for min del dessverre... siden lynet slo ned hos to av naboene våre med 10min mellomrom jula for 3 år siden (da var jeg også gravid) har jeg vært livredd for tordenvær... hjelp... idiotisk å få den skrekken i en alder av 24, men slike frykter er gjerne irrasjonelle... uansett - igår ettermiddag kom det en kraftig storm til trøndelagskysten som dere kanskje har fått med dere i media. Lynet slo ned i sentrum et lite stykke unna, det ble brann, strømmen forsvant. Den kom først igjen etter vi la oss igår. Det var tordenvær i hele natt, og da jeg skulle følge lillejenta til barnehagen lyste lynet opp hele grenda... jeg ble livredd og turte nesten ikke gå hjem igjen... da jeg endelig kom meg hjem gjemte jeg meg på badet, for da slapp jeg å se glimtene... så skulle jeg på stua en liten tur og hente et glass, og ser ut gjennom panoramavinduene mine bare for å se et skikkelig national geographic-lyn slå ned i berget 250m unna huset, med tilhørende gnistføyk som sto mange meter opp fra fjellet... lettere hysterisk røska jeg med meg ei bok, et glass vann og rømte inn på soverommet og under dyna, og ble der helt til gubben kom innom en tur nettopp for å sjekke om jeg hadde det bra... hehe... flaut? litt...

Skrevet

Var forresten på ul igår, fikk estimert vekta på lillejenta til å være ca 3.5 pr idag - dvs ca 4.2 ved fødsel. Det høres helt greit ut for meg - så lenge hodet kommer rett vei og ikke med panna først som forrige gang, så tyter jeg nok ut en drøy firekilos som ingenting :D

Skrevet

Ka-ping: Huff, ikke greit! Spille høy musikk/sov-i-ro og sovemaske?

Håper det roer seg litt snart, ikke minst siden Stinemor mente å ha fått med seg at vi skal få overta været når det er ferdig hos dere, og jeg _vil_ til byen i helga!

Skrevet

Twilighterne er de snille, hyggelige og støttende damene som har holdt en daglig tråd gående her (begynte vel på 2.tri) siden i høst en gang. Tror ditt er det første anonyme innlegget på tråden noensinne, hvis du har lyst til å komme innom med nick er du hjertelig velkommen!

Skrevet

Tror jeg har spurt før men ikke fått noen svar... vet dere om det går an å kjenne barnets bevegelser når en har rier, eller blir ungen liksom "klemt fast"?

Skrevet

Jeg merket ikke noe, tror det blir rimelig trangt der inne. Det er jo bl.a. derfor det er positivt med rier før KS, fordi riene stimulerer ungen og får i gang pusting osv selv om de ikke får med seg presset på veien ut. Det er også derfor de måler hjertefrekvens på ungen under ri med CTG, for å se om ungen tåler belastningen.

Skrevet

Tusen takk, o-store Svamp!

Skrevet

Stakkars ka-ping ja, hørtes ut som skummelt vær - best å holde seg inne! Den julestemningen jeg skrøt om tidligere i dag ble fort borte ja, det regner og regner og regner....sukk. Fikk servert masse godt på babytreff, blant annet pepperkaker og gløgg, og da ble det jo en liten smak av jul igjen :o)

Jeg har jo ikke født før, men tror heller ikke en merker ungen under rier. Jeg kjenner ihvertfall ingenting til snuppa når kynnerne står på, tror ikke de klarer å sparke gjennom den harde veggen, og under rier blir det jo enda hardere. Hun har forresten vært mistenkelig stille i dag, er jo ellers helt turbo i magen. Avsluttet babytreffet med sjokoladekake og brus, og da ble det heldigvis liv i leiren igjen - blir jo helt nervevrak når hun skal skremme meg sånn!

Er dere klare for helg nå da jenter? Koselige planer for helgen?

Skrevet

hei igjen damer... Nå har jeg endelig fått satt meg ned litt.... Jagde unga ut for å leke litt så mor kan sitte i freden og roden og bimme litt....

Har vært på kaffebesøk hos besteforeldrene til samboen i dag.. De er helt skjønne.. Koser meg så fælt når jeg er der.. Må passe på mens en enda kan sitte i fred uten avbrytelser...Så var det handling og hente unger på skolen.. Har gått meg en lang tur også, men merker ikke noe.

Tror ratt jeg må prøve å lure gubben til køys i kveld... Skjønner godt hvis han ikke har lyst på det berget som vagger rundt i stua her, men har han først begynnt på an jobb, så får han avslutte den..... hmmmm....kanskje jeg skal ta på meg noe raffinert undertøy av typen sloggi..... *ler* synes jeg ser meg selv..... Ellers er vel kvelden satt av til nytt på nytt og senkveld... Er jo det eneste å se på nå når alle realityene er avsluttet.... Kos dere med kakebakst, regnvær og ellers en hilsen til alle med skummle planer i kveld.....

Skrevet

Sitter her og gjesper og gjesper og blir mer og mer klar over at jeg anser uka for over allerede. Kanskje ejg bare bure ta konsekvensen av det og dra hjem? Så kan jeg kjøre i sneglefart hele veien, siden det er rett over null og regn har jeg angst for underkjølte veier... Så kan jeg ta med meg min elskede sønn hjem og sulle litt rundt der til jeg for skams skyld kan legge meg - skjønt jeg våkner vel til utover kvelden som jeg pleier. Gubben kommer ikke hjem denne uka, så tur til byen frister veldig, men har ennå ikke funnet ut om Stinemors storm er på vei eller ikke. *sjekke met.no*

Dere får ha en god helg alle sammen, selv om jeg sikkert kikker innom igjen i kveld er det mange som pleier å glimre emd sitt fravær utover i helga gitt!

Skrevet

Fredag... kanskje de fleste koser seg med taco, gullrekka og julebrus? Det er ihvert fall min plan :) dvs greske wraps, et eller annet på tv og cola light... og kjenne litt på disse tullete maseriene mine, prøve å ta en alvorsprat med kroppen og si fra at den enten A) må gi meg litt fred og ro fram til fødselen, eller B) sette igang for alvor nå istedet for å tulle sånn!

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med å ha sendt unna samtlige så nær som en julegave pr post, og alle julebrevene! En ting mindre å bekymre seg for :) Nå gjenstår bare julegavene til nærmeste familie - det tar jeg på torsdag i samme vaset som jeg skal til jm-kontroll.

Har forøvrig satt igang en liten GJETTEKONKURRANSE innad i familien på når jeg kommer til å føde :) Tenkte å gjøre det samme her på bim :) Jeg kjører den parallellt her på twilighttråden og på januarklubben...

Så kom igjen, jenter! Gjett på når ka-ping-baby finner det for godt å se dagens lys! Det vanker premier på den som tipper rett... Jeg tar imot bets helt fram til og med mandag 18.desember, da er jeg "fødeklar" - dvs 21 dager til termin, da avsluttes konkurransen og ventetiden begynner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...