Sivalur Skrevet 15. desember 2006 #1 Del Skrevet 15. desember 2006 Har en gutt som blir seks måneder neste uke. Siden han var ca 3,5 mnd har han spist 1-3 ganger på natten (aldri like klokkeslett her i gården, varierer veldig). Før det kunne han sove 6-8 timer i strekk men siden har det meste vært 5 timer, som regel bare 4. Men, den siste uken nå har han spist hver 2.-3. time. På dagtid kan han fint vente 4 timer!! Har prøvd å gi oftere på dagtid men han vil ikke ha mat før han er sulten, kan jo ikke tvinge puppen i han heller... Hvordan snur jeg dette? Tvinge i ham mer mat på dagen, eller sulte ham på natten (for å sette det på spissen...)? Har såvidt begynt med smaksprøver på grøt, han har ikke vært særlig interessert men nå skal jeg prøve en annen grøt idag, kanskje han liker den bedre. Håper jo at det skal bedre seg når han får mer fast føde. Jeg skal begynne å jobbe om 2,5 måned og jeg måååå ha minst 6 timer sammenhengende søvn for å fungere. Hadde tenkt å kutte ut nattamming helt før jeg begynner å jobbe så jeg kanskje kan få 8 timer, det er optimalt. Men sånn som det er nå kan jeg ikke skjønne hvordan det skal gå til... håpet opprinnelig på at han etterhvert skulle slutte å spise på natten av seg selv (haha...) men det spørs vel om det blir noen netter med skriking da. Ble visst litt rotete dette. Men noen som har noen tips, eller trøst? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7468703-hjelp-han-spiser-myyye-mer-p%C3%A5-natten-enn-p%C3%A5-dagen-jeg-er-utslitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #2 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg har hatt det veldig likt i en periode nå. Jenta er 5 måneder så jeg tenkte det ble for tidlig med grøt. Men nå har vi gitt smaksprøver på grøt i en periode og da hun fikk en hel porsjon så vi resultater. Da jeg fikk sove igjen føltes det som om jeg hadde vunnet i lotto! Det er sikkert tusen gode svar på dette, eller riktigere - det finnes ingen riktige - man må bare prøve seg fram. Kan anbefale "Sove hele natten - en håndbok for foreldre om barn og søvn" av helsesøster Nina misvær. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7468703-hjelp-han-spiser-myyye-mer-p%C3%A5-natten-enn-p%C3%A5-dagen-jeg-er-utslitt/#findComment-7469417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snull Skrevet 15. desember 2006 #3 Del Skrevet 15. desember 2006 Har vært der vi også..., og vet det er VELDIG slitsomt! Man vet ikke hvor viktig søvnen er før man mister den!!! Her spiste snuppa nesten hver 2 time(noen ganger oftere) natten igjennom fra hun var 3-5 mnd....jeg var helt utkjørt og på randen til å tippe over! Vi begynte med litt grøt, men så ingen resultater....! Men jeg MÅTTE ha mer søvn, så noe måtte vi gjøre.......startet med å drøye måltidene...hvis hun våknet etter kort tid, fikk hun ikke mat....begynte med at det skulle gå 3 timer mellom hver amming på natten....når det gikk greit forskjøv vi det til 4 timer..! Det ble noen netter med nattevåk(men det var vi forsåvidt vant med da), men SÅ verdt det!! Nå spiser hun mer fast føde , og vi har tatt nattavvenning uten problemer...(7mnd nå)...og nå spiser hun godt på dagen , endelig..!!!!! Tro meg, det kommer bedre tider... Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7468703-hjelp-han-spiser-myyye-mer-p%C3%A5-natten-enn-p%C3%A5-dagen-jeg-er-utslitt/#findComment-7471389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sivalur Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei snull, Bare lurer, hva gjorde dere når dere drøyde måltidene på natten? Jeg har gjort det før nemlig, når han var mindre, da puttet jeg inn smokken når han skrek, så sov han 30-60 min til før han spyttet den ut og forlangte mat. Men nå nytter ikke det, nå er det umulig å få den smokken i nærheten av munnen, han hylskriker og to små armer dytter vekk min hånd som nærmer seg... så ender det med at jeg tar han opp og gir pupp. Men må vel bare bære og bære i en time da mens han hyler? Var pappaen med og bar også? Uff, jeg er så utslitt og har så lite tålmodighet.. men må kanskje ta noen netter med det slitet og prøve å sove på dagtid (er ikke så flink til det heller, tåpelig nok!!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7468703-hjelp-han-spiser-myyye-mer-p%C3%A5-natten-enn-p%C3%A5-dagen-jeg-er-utslitt/#findComment-7474954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå