Gå til innhold

behandling uten kunstig befruktning????

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 24 år.har vært sammen med min samboer i seks år.i 04 fikk jeg vite at jeg hadde pco.min syklus har begynt å bli normal etter en vektnedgang på 20 kilo.vi har nå veldig lyst på barn,men dette ser ut til å være veeeldig vanskelig.vi har ikke brukt noe beskyttelse på 5 år.jeg har aldri brukt p-piller.det jeg lurer på er om det ikke er hjelp å få for kun meg selv?min samboer har ett barn fra før.er det noen råd om hvordan jeg skal si dette til min lege?noen tips av noen med pco som har blitt gravide uten hjelp?vil helst at dette skjer så naturlig som mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7468502-behandling-uten-kunstig-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor naturlig det skal være.

Men metformin er et medikament som jelper med å stabilisere blodsukker/insulin i kroppen og hvor flere har fått regelmessig syklus med El etter de begynte å ta det.

I tillegg kan man operere, dvs kutte opp cystene for å si det grovt, men utkommet av den operasjonen er ei alltid sikker.

Man burde sjekke sædkvaliteten til sambo 8selv om han ahr fått barn før) og sjekke om egglederne dine er åpne.

Man kan også ta hormoner for å få EL, for meg blir det naturlig, jeg hjelper jo liksom kun kroppen å produsere riktig dose med riktige hormoner.

Måle tempraturen hver morgen tils amme tid etter minst 6 timer søvn noen måneder for å se om du har EL og hvis ja, nåår i syklusen. Sjekke progesteronnivået i kroppen (blodprøve) i andre halvdel av syklusen etter EL for å sjekek at alt er ok der.

Finnes mange alternativer før man tyr til prøverør men ting burde bli udnersøkt fordi det hjelper så lite hvis du ikke har EL og/ elelr han har dårlig sædkvalitet

tusen,tusen tkk for svar..hos legen min har det vårt snakk om å sette inn hele sullamitten med en gang.akkurat som om de ikke vil behandle meg.Kan fastlege gi ut disse hormonene?jeg har sagt til legen at jeg hadde hørt at metformin var noe som hjalp,og svaret jeg fikk var:men du har jo ikke diabetes....har prøvd å forklare at dette ikke er veldig moro dette med pco,men det virker ikke som om det er å mye kunnskap om dette..har tatt blodprøve,da fikk jeg bare vite at joda,det var noe der..hormonene var ikke helt på lag.

men da er det bare å få sjekket sambo før jeg setter i gang med noe da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...