Gå til innhold

Vasker dere nye babyklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør nykjøpte babyklær vaskes før man tar de i bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er kjemikalier i dem. jeg har hvertfall tenkt å vaske det meste. ikke "ute"-klær da, men de som sitter tett på kroppen:)

Skrevet

eller det _kan_ være kjemikalier, rester.. og mange som har tatt på dem i butikken osv..

Skrevet

Vasker alt som kan vaskes til babyen, koselig å ha alt i orden.

Skrevet

Vasker alt nytt før bruk, men vasker ikke alt før fødselen i tilfelle babyen er stor kan jeg bytte størelse på noe av tøyet hvis det er urørt.

Skrevet

Bør sengekanten vaskes før bruk? Den ligger jo i en lukket pose, akkurat som dyna. Men dyna skal jo ha dynetrekk utenpå. Hva gjør dere med sengekanten?

Skrevet

jeg vasker ikke sengekanten pga at den lille er ikke i nærheten av den.. den skal bare beskytte... så den bare setter jeg på med en gang..

Skrevet

Jeg har vasket alt til babyen, innetøy, utetøy, kosebamser og sengekant - men de nye dynene har fått være i fred.

Skrevet

Da jeg ventet/fikk førstemann vasket jeg også alt som kunne komme i nærheten av babyen min, inkludert kosedyr, leker, dyner og puter. De to sistnevnte ble imidlertid ikke brukt. Min lille jente (2) foretrekker soveposer, som også ble og fortsatt blir hyppig vasket med babyvaskemiddel. Kommer nok til å gjøre det på samme måten nå. Jeg vasker fortsatt det meste av nytt tøy til datteren min på 2 før det tas i bruk. Grunnen til all vaskinga er jo at det meste dessverre inneholder diverse kjemikalier. Det er mulig at jeg overdriver litt ...

Skrevet

Bare vær obs på at det er ikke alle kosedyr som tåler å vaskes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...