Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Er i uke 32 nå, og har i perioder mange kynnere, selv når jeg er i ro. I tillegg føler jeg veldig press i underlivet og har en del magevondt. Tenker på om dette kan gjøre at jeg føder før termin, eller er det kanskje helt normalt?
21.april Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Det er ingen automatikk i at mye kynnere fører til tidligere fødsel. Det som kan skje er at det blir så mye kynnere at de påvirker livmorhalsen slik at denne trekker seg tilbake og da er det en helt annen sak. Jeg har vært sykemeldt siden uke 28 pga dette og følges tett opp av sykehuset. Hos meg regner de mye kynnere ved 6-10 sammentrekninger i timen. Er du usikker syns jeg du skulle kontakte jordmor/sykehus for å få en ekstra sjekk.
lana<3 Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Jeg hadde så mye kynnere at når jeg var ved termin var livmoren min helt utslitt...gikk ti dager over tiden og måtte settes igang...så det gjaldt ikke hos meg...men som hun over sier så ville jeg også tatt en sjekk bare for å være på den sikre siden...
Leola Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 FIkk kynnere fra uke 20 med 1 mann, fødte 1 uke før termin. Nå har jeg hatt siden uke 16, og har 12 dager igjen, så jeg aner egentlig ikke. Svigerinna mi hadde ingen kynnere med sin 1 og fødte 16 dager før termin, mens med 2 mann hadde hun masse kynnere og gikk over.
Mikaia Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Jeg har hatt mange og kraftige kynnere fra uke 24. Jeg har vaaert sykemeldt i 2 uker naa og antallet har gaatt ned. Jeg faar saa steinhard mage (som forblir steinhard i flere timer inntil jeg faar lagt meg ned) at jeg faar problemer med aa gaa. Jordmora mi her i Frankrike er redd jeg vil foede for tidlig og gav meg spasfon (anti-contraction) for aa hindre at jeg faar for mange kynnere. Naa er sykemeldingen over og jeg skal tilbake paa jobb. Uten spasfon kan jeg bare gaa et par 100 meter og saa blir magen steinhard igjen. Jeg har 1 times reise med offentlig transport til og fra jobb og er litt nervoes for aa starte paa jobb igjen. Sier jordmoedrene i Norge at man ikke skal bekymre seg hvis mange har mange kynnere??
Mortil4-gutter Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Nei helt enig det skal ikke bety fortidlig fødsel...jeg har hatt kraftige kynnere i menge mnd...Men uansett gikk jeg 22 dager over tiden og måtte settes igang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå