Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Her er situasjonen: Hadde sex med X helt i slutten av mnd. Første uke i neste mnd = mens. Sex med ny partner, Y, regelmessig etter det. Ut fra mens termin var befrukningsdagen 14 i den nye mnd. Ut fra termin fra UL var befruktningsdagen 23 i den nye mnd. Sant da kan det ikke være X som jeg hadde sex med nesten en mnd før? Kan de ta sååå feil på UL? Og med mens i mellom også? Bare her blir det forlangt blodprøver, og det er helt greit for meg, jeg er jo sikker på at han er pappaen, og jeg mener å kunne se flere likheter også (andre har også sagt det!), men jeg fikk plutselig litt vondt inni meg. TENK om at dette styret er bortkastet, at jeg har dritti meg ut og ikke han er pappaen likevel? At det er blitt gjort en kjempefeil i utregning av term og alt sammen.. Da dør jeg.. Jeg kjenner til ett tilfelle der en dame fikk en sønn og de sa "ååå seeee så han ligner på pappaen, nei guuuuuu", og så mange år etterpå, så fant de ut det ikke var pappaen.. Så tør ikke stole på det at jeg mener jeg ser likheter heller.. Jeg er jo 100% sikker EGENTLIG, på at han er pappaen. Ut fra beregninger så kan det jo ikke være noen annen. Men får plutselig helt angst oppi alt dette snakket om blodprøver..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Oh shitt!!!! Helt utrolig, det er som å lese om meg selv!!! Sitter i samme båt som deg, hehe! Hadde også sex med X i slutten av november, fikk mensen igjen to uker etter.. Og så hadde sex med Y to uker etter det igjen! Og nå er det DNA testing på gang her.. Og selvom jeg VET at Y er pappa, så er det kjempe ekkelt! Jeg begynner å tenke slik "har jeg tatt feil av datoer?".. Psyker ut meg selv, selvom jeg vet at det strengt talt er umulig! For som du sier - man kan da ikke ta en hel måned feil???!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Er jo ikke en hel mnd en gang.. Er tre uker bare.. Tror jeg.. Er dritnervøs. Samme mnd som deg også. HIHI. nesten litt morsomt. Men jeg tenker det er jo selvfølgelig han, jeg fikk jo termin flyttet enda lengre frem av UL så da ble jeg liksom HELT sikker da! Da ble jeg jo flyttet riktig vei! 9 dager riktig vei. Så det var jo helt greit da. Men bare skjiiiitnervøs nå lissom. Om jeg har klart å drite på draget så saftig. Da flytter jeg til andre siden av landet. Kvir meg til å ta testen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Huff, skjønner godt at det er en stressende tanke. Men slik du fremstiller det kan jeg ikke se annet enn at du har rett... Jeg f.eks er en av disse merkelige menneskene som kjente når befruktning skjedde (eller nærmere bestemt når egget festet seg). Jeg viste at det skjedde 16 oktober i fjor (vi hadde sex den 15 og dagen etter kjente jeg at egget festet seg... var også den eneste gangen jeg hadde sex i de månedene ettersom jeg og eksen flyttet fra hverandre) . Men når de regner ut fra mens så bruker de dato for siste mens og legger til 14 dager dersom du har standard mens syklus... I mitt tilfelle ga dette med en mens dato på befruktning på den 19, altså 3-4 dager etter at det faktisk skjedde.... Dette kan stemme overens med at din ultralyd viste at befruktning skjedde den 23, altså 9 dager senere enn mens. Mens er altså bare en løsere estimering ut fra mens dato og når man forventer at egg løsning har funnet sted... Du kan ha hatt eggløsning senere og i tillegg kan det ha tatt noen dager fra eggløsning til befruktning.... Tror det er mer riktig å bruke ultralyd. Men poenget er at uansett hva du bruker så er det vel ganske umulig at forrige partner er pappaen.. Og med en mens imellom så tror jeg du kan slappe fint av... Men det er jo kjekt å ha tatt blodprøven så er det iallefall ingen som kan si noe på det senere
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Haha, det der var litt komisk Jeg er ikke sånn bombesikker på når jeg hadde sex med X, men veit at det var en stund før jeg fikk mensen.. Husker han kom til meg da jeg hadde mensen, så da blei det liksom ikke noe! Men jeg er driiiitnervøs selv, huff! Selvom i følge UL så hadde jeg eggløsning rundt den 1 januar, å det var jo ca da jeg hadde sex med Y.. Og terminen min ble også flyttet - dog bare 5 dager - men iallefall i riktig retning! Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er så nervøs, for jeg ser jo så mange likheter mellom ungen og faren hennes, iallefall han jeg er nesten bombesikker på at er faren, hehe.. Men som deg, om jeg har driti meg ut nå - fy faen, da stikker jeg ut av landet! Oh no.. Hva sier man i en sånn situasjon, liksom..?!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Oj, hvordan kjente du at egget festet seg? Har hørt dette før, men ikke hvordan du på en måte merker det? Selv om ikke det hadde noe med temaet å gjøre men..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Har man ordentlig mens i mellom, og ikke har gått på p-piller, så skal man ikke kunne være gravid da- det skjer bare i 0,1% av tilfellene eller noe sånt. Så det er nok han siste som garantert er pappaen ja, særlig siden ul-termin er som den er . Jeg har ikke hatt sex med andre enn ex'en (pappaen til min datter), så jeg var aldri i tvil om at det var med ham jeg var gravid, men ut kom en baby som ikke likner pappaen sin overhodet...hi hi! Hun ser ut som tvillingen min fra babybilder jeg har av meg selv, bortsett fra at hun er kjempelang! Jeg er 1.57 og pappaen hennes 1.74- så det er snodig hvordan naturen ikke alltid følger "oppskriften" nei... Skulle det ha vært en annen far så hadde jeg gått gravid i 14 måneder . Men tror familien til pappaen stusser over at hun likner så lite, håper bare han sier noe til meg om han overhodet er i tvil selv, hadde ikke blitt sint hvis han ville tatt en test- vi hadde nemlig et vastandsforhold så det er forståelig.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #8 Skrevet 15. desember 2006 Men egget fester seg jo ikke før etter 140-150 timer etterpå??
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #9 Skrevet 15. desember 2006 ER DET SAMME PERSON SOM SITTER OG SKRIVER MELDING OM HVERANDRE HER???????
Fiskestang Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 Hei. Jeg har skrevet tre innlegg, jeg skrev hovedinnlegget, og det neste som begynner med: "Er jo ikke en hel mnd en gang.. Er tre uker bare." Og det hvor jeg spør om hvordan hun ene kjente at egget festet seg.. Kan la være å være anonym hvis det forvirrer med bare anonym-svar i denne linken...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 Ikke for å skremme, men jeg hadde mens de to første månedene jeg var gravid...... så mens er ingen garanti dessverre....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Men da gikk du vel på p-piller eller minipiller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå