Gå til innhold

Canesten når gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går greit å bruke? Kan jeg bare kjøpe på apoteket? Det tar så lang tid å kontakte legen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, canesten kan du godt bruke når du er gravid.

det får du kjøpt på apoteket reseptfritt....

jeg har brukt det...

Skrevet

selfølgelig kan du bruke canesten salve når du er gravid, haalooo

Skrevet

Ja, du kan bruke det- uten prob. MEN veldig viktig att du ikke bruker den aplikator greia. Før tabletten inn med fingrene. Står forklart i pakningsveddlegget også:)

Skrevet

Du kan få blødninger fra slimhinnene hvis du bruker vagina tabl.

Min lege anbefalte kun krem.

Skrevet

Du kan godt bruke canesten når du er gravid.

Jeg gikk på masse antibiotika kurer da jeg var gravid med lillegutt (pga. div.ting) og fikk bestandig en sopp infeksjon etter hver, og jeg gikk til en spesialist i gynekologi og fødselshjelp,og stoler på han da han sa at jeg godt kunne bruke canesten, men IKKE den tingen for å føre inn tabeletten med,da skal man bruke fingeren.

Enesten bakdelen med canesten,som han sa var, at jo mer man bruker det,jo oftere man bruker den,så blir man "immune" til slutt,men en gang i ny å ne ved en sopp infeksjon går bra.

Lykke til=)

Skrevet

De vet det helt sikkert på apoteket. Du kan be de slå opp i felleskatalogen for å være sikker. Noen salver skal man ikke bruke de tre første månedene for eksempel, husker ikke om dette gjaldt Canesten.

Skrevet

du kan bruke pillen,men før den inn med finger..det sier alle jeg har snakket med..

Skrevet

Jeg brukte det senest for en uke siden. Kjøp canesten 1 pille hvis du har innvendig sopp ( de er konsentrerte) og så dytter du den litt inn med fingrene, sånn de andre skriver. Smør deg med krem 10 dager etterpå! Du kan forresten bruke biola naturell yoghurt også fordi den har sånne aktuelle bakterier:) Smør litt der nede og ha på truseinnlegg et par timer (eller til du må tisse da! hehe)...

God bedring!

Skrevet

Hei!

Vil heller anbefal Pevaryl, e ei sånn kombinasjonspakning du får kjøpt på apoteket te litt over 100 kr, innehold stekkpillere og salve. Mye meir effektivt enn Canesten.

Bare ett tips:)

Skrevet

Jeg vil anbefale www.felleskatalogen.no

Skrevet

Som forøvrig sier:

---

Vaginalkrem

Graviditet .

Canesten kan brukes.

Under graviditet bør behandling bare skje med vaginaltabletter, ettersom disse kan innføres med fingrene uten bruk av applikator.

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

---

Krem

Graviditet .

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Kan brukes ved fotsopp. Rådfør deg med lege før bruk ved infeksjon i skjedeområdet.

---

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...