Gå til innhold

dere som gir grøt til frokost...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkt å begynne med grøtmåltid nr 2. gir nå et om kvelden og tenkte nå å gi til frokost også. Jeg er jo alltid så trøtt om morgenen og det er jo sååå digg å bare kunne hente lillmann når han våkner, skriker og er sulten, og legge han til puppen i senga vår :)

Så spørmålet mitt er vel egentlig : når gir dere frokost grøten? Med en gang minsten våkner, eller gir dere først pupp og grøt noen timer senere?

Håper på mange svar :)

Skrevet

Jeg "pupper" jo ikke lenger, så må jo uansett opp og lage mme, men vi pleier å gi grøt som helt første måltid. Hører vel med at det ikke er før ca 8. Eneste hun får før grøten er tran...

Skrevet

Vi har bare pupp til frokost og grøt til lunch!

mye bedre synes jeg,

Lille snuppa spiser grøt kl 1100 til lunch, pupp kl 1400 som mellom måltid og middag kl 1600. Fungerer kjempefint hos oss det.

Skrevet

Hun pleier å få litt frukt til lunch også, da blir ikke lunch og kveldsmaten lik....

Skrevet

dedt hørtes mere behagelig ut ja.. hehe men hvordan er det når du er på farten.. å gi grøt mener jeg? blir det ikke litt styrete? eller går det fint?

Skrevet

Jeg har ikke begynt med grøt enda, men hs sa til meg idag at når jeg begynte med grøt på morgene, så anbefalte hun å gi mm/mme som første måltid, og så grøt ved neste måltid.... Hvis du er så trøtt som du sier, så er vel det greit? :-) Jeg tror jeg kommer til å gjøre det slik, men jeg tar det som det kommer.. må jo gjerne begynne med grøt først før jeg uttaler meg..

Skrevet

da tror jeg at jeg hører på hs din, så kan lillegutt og jeg fortsatt ha kosestund på senga om morgenen :) Godt å slippe å måtte stresse opp av senga på morgenkvisten....hehe

Skrevet

jeg gir mme rundt 8. så sover han til 9 eller 10, da spiser han grøt =)

Skrevet

Snuppa får pupp rundt halv syv, så sover vi ofte litt til med litt pupp innimellom. Står som regel opp seinest 9 om ikke før og pleier å lage grøt ca 1 time etter at vi har stått opp for da har hun rukket å få god appetitt: )

Skrevet

Jeg ammer Lukas enda (han er 13 mnd) han får pupp om morgenen også venter jeg ca 1 time før jeg gir han grøt.Det har vi gjort siden han begynte med fast føde ;o)

Skrevet

Snuppa er 5,5 mnd. og jeg starter opp med 3 måltider før jeg øker mengdene hennes (synes det er lettest å få struktur på soving o.s.v. slik). Totalmengden hun spiser nå har akkurat økt fra 1 dl fast føde per dag til 1,5 dl.

Så til det du egentlig spør om: Jeg gir henne pupp først, så sover hun ca. en time til mens jeg gjør klar storebror fra barnehagen. Når han har gått tar jeg henne opp og gir henne grøt. Tidspunktet må jo passe inn i ditt tidsskjema, men jeg gir henne grøt senest 9.30, som regel 8.30. Jeg lar henne sprelle litt på gulvet før hun får grøten (mens jeg lager den), sånn at hun kan få rapet hvis hun skulle ha enda mer luft igjen etter morgenpuppen.

Skrevet

Jeg gir pupp i 8-tiden, fruktpurè (med medisin) i 10-tiden, også pupp og grøt i 13-tiden. Funker fint her :)

Skrevet

Jeg ga grøt til frokost for en liten stund siden, men gutten min ble så utålmodig. Sover jo 12-13 timer uten mat, så det er forståelig.

Så nå gir jeg han mme til frokost kl. 08 ca, så gir jeg han grøt 1,5-2 timer etterpå (rett før han skal sove den første duppen)

Skrevet

han får pupp i sengen når vi våkner, og grøt da etter at vi har stått opp og ordnet oss. Så han får gjerne puppen i 6-tiden og da sovner han jo ofte igjen. Så grøt i 8-9 tiden.

Skrevet

Det går veldig greit å ha med grøt på tur hvis du bruker den typen som bare skal rørers ut i vann.

Pulver i en plastboks og vann i en liten termos. Bruk boksen som grøtskål så er det enkelt å bare sette på lokket når h*n er ferdig med å spise. (slipper ev. problem med å bli kvitt rester)

Skrevet

Han er 10 mnd og får pupp som "morgenmat" når han våkner og kommer inn i sengen min. Så får han grøt når vi begge er oppe og påkledd, ca. kl. 9 hver dag. Han våkner i 7-tiden og klarer seg da med bare pupp frem til 9.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...