Gå til innhold

SE HIT! 8 mnd,hvor store?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store er deres 8 mnd gamle bebizer? Lengde og vekt? Tror tulla mier stor...alle sier ihvertfall det...

Skrevet

snuppa mi var 74 cm og 9230 gram da hun var 8 mnd...

ikke så veldig liten akkurat..

Skrevet

jente:

Alder: 8 mndr + 16 dager

*Vekt: 7920 gr

*Lengde: 67 cm

*Hodeomkr: 43,4 cm

Gutt:

Alder: 8 mndr og 3 uker.

* Vekt: 8920 gram.

* Lengde: 71 cm.

* Hodeomkr: 46,8 cm.

jente:

Alder: 8 mndr + 5 dager.

* Vekt: 7430 gr

* Lengde: 66 cm

* Hodeomkr: 44,2 cm

Skrevet

Da er ho stor da...er 74cm,og 10430gram... Var temmelig ekkelt på kontroll i forrige uke..var til en som kalte seg barnelege,og hun var meg et sant troll. Bare klaga over alt jeg sa..og spurte hva jeg ga henne av mat og sa at jeg ikke måtte gi henne grøt,for den var så fullpakka av suker(Selv om det står USUKRET)på pakken.. Hva skal jeg gjøre? Slanke lillemora mi? Ho spiser ca 4 måltider om dagen,og ikke spesielt mye,og er verdens blideste unge!!! Alltid blid,og har ikke vært våken ei eneste natt siden ho var 4 dager! Til tross for 6 tenner;o)

Ble så sint at jeg tok med meg ungen og gikk ut derifra... Dessuten var ho så hardhent når ho skulle undersøke ho at ho gråt helt hysterisk!!!! ÅÅÅÅÅ,jeg ble så sinna! Var sikkert utdanna vaskedame i utgangspunktet;p! Ikke prata ho tydelig norsk heller! Ah,godt å få ut aggresjonen! Thanks!

Skrevet

Hørtes veldig rart ut det med grøt og sukker. Tulla vår var på ekstra veiing rett før hun ble 7 mnder, og er 64 cm lang og veide 6450 g. Og er altså bitteliten, og spiser tre grøtmåltider om dagen, og får mme to ganger, i tillegg til å drikke det til grøten. Sjekk med en annen lege, kanskje?

Skrevet

Ja,jeg ringte helsesøsta mi etter å ha vært der å forklarte hva som hadde skjedd og blitt sagt...Og jeg ga beskjed om at neste gang pia mi skulle inn til lege snudde jeg i døra hvis det var ho samme dama. Det forsto ho veldig godt,og lova at det ikke skulle skje igjen. Å ho sa at jeg skulle stole på meg selv,og fortsette med det jeg gjør,for det var helt greit. Håper jeg ikke ser ho igjen...

Så lita tulle dere har..Var ho lita ved fødselen også da eller? Gikk 14 dager på overtid jeg,men ho var likavel bare 3640g og 48 cm...

Skrevet

Hun var 3508 g og 49 cm da hun ble født. Hun er visst bare liten. Supersprek og aktiv og blid, og følger sin vekstkurve helt fint. Det er jo da den nederste kurven. :-)

Skrevet

Må vel kanskje få med at det muligens ligger i slekta;o) Jeg var litt av en plugg som lita....Hehe;)

Skrevet

lillegutt var 71 cm og 8470 g på 8mnd kontroll :o) altså helt på normalen..

Skrevet

Jenta mi var ca 9,7 kg på ettårskontrollen. Da var hun ganske gjennomsnittlig, så vidt jeg kan huske.

Skrevet

Da min gutt var 8 mnd. var han 69 cm og ca 8,5 kg

Skrevet

Da min "lille" sønn var 8 mnd (for 1 mnd siden) Veide han 11kg og var 77cm lang! En stor hærlig krabat som er helt perfekt i mine øyne=)

Han veide 4920 da han ble født da............

Skrevet

Humlegutt var 10800 på 8 mnd kontroll og 75,5 cm :o)

Han var også født "liten" i forhold til at han nok blir en stor gutt til slutt. Tror at dem som genetisk blir litt store og er små som nyfødt, tar dette relativt raskt igjen i løpet av første leveår. Humlegutt har vokst i rekordfart :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...