jadaså Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 orker ikke mer. snuppa vår på 5mnd har aldri sovet mer enn 3timer. hun våkner hver kveld etter en time og er hysterisk. har ikke vondt,smiler m en gang hun ser oss men skriker i timesvis hvis hun ikke får pupp eller tas opp.mat flere ganger hver natt. tar ikke flaske. river ut smokk,men kan ikke sovne uten heller. spiser fire fem ganger mellom 19 og 7. er det noe galt?vi har prøvd alt...
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 hei..min dypeste medfølelse til d...sånn har vi hatt det siden han var 2 uker...men etter en tur til natut terapaut i går..så e han som en ny unge...sover for natta nå..og har sovet mange kviler i løpet av dagen.anbefaler å ta kontakt med homepat evt natur teapaut...da får dere hjelp.
jadaså Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2006 hva gjør disse da,sånn rent konkret?
firemerkersmør Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Min er også oppe om natta. Vi sover lenge om dagen vi da. Pass på å sove på dagen når babyen sover
Isdronningen Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Hei! Jeg føler så med deg, og vet akkurat hva du føler. Man blir ganske frustrert til tider. Det eneste jeg kan trøste deg med, er at det blir bedre. Med jenta mi var det ikke noe system på sovingen hennes fra hun var ca 1 år. Vi hadde faste rammer og samme rutiner hver kveld til samme tid, men det var mye skriking. Nå legger vi henne kl 19 - 19.30 hver dag og da sover hun stort sett til dagen etter. Med mindre det er noe. Da er det et sant helv......e. Det blir bare bedre og bedre.. Klemmer fra
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Har du sjekket disse nettsidene? http://www.askdrsears.com/html/5/T050400.asp http://parents.berkeley.edu/advice/babies/highneed.html Det er ikke sikkert at din datter er en såkalt high-need baby, men vi har en. Det var en lettelse for meg å se at sønnen vår er normal, men det er bare slik han er. Hvis du har en datter med disse trekkene kan ingen andre enn foreldre med slike barn forstå hva du snakker om. De aner ikke hva det dreier seg om og i hvilken grad dette sliter dere ut som foreldre. Jeg trodde også jeg skulle miste forstanden, men jeg tror ikke jeg har gjort det. Vi har en datter også som er "normal". Selvsagt er det slitsomt med en baby, og de som ikke har "high need" tror det er "vanlig" sliten man er, men man føler man balanserer på kanten av et stup hele tiden. Når jeg sier det så tror folk at jeg hadde fødselsdepresjon, men det hadde jeg overhodet ikke. Babyen vår bare slet meg fullstendig ut i ordets forstand. Det kan jo være noe annet som plager, men for andre som leser denne linken og som kjenner seg igjen i Dr. Sears beskrivelse kan det være en hjelp for de som sliter med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå