Gå til innhold

Gutten min på 3 mnd er så hard i magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så kjempet han virkelig da han skulle på do. Trykket og trykket, fikk det ikke til, trykket mer, svett i nakken, og det endte med at han ble så sliten at han begynte å grine. Var så fælt å se på!

Da jeg skifta på han litt etterpå, lå det en stor klump i bleia! Ikke nsånn løs avføring som han pleier ha.

De siste dagene har jeg gått over til å gi nesten bare mme med malt i. Kan det være mme som gjør magen hard?

I dag så jeg at han og begynner å få hjørnetenner! Kan dette ha noe med den harde magen å gjøre?

Er veldig glad for svar og råd om hva jeg kan gjøre for at han ikke blir så hard i magen. Det var skikkelig fælt å se på...

Skrevet

Huff, stakkar liten! Det er ikke gøy å se at de strever sånn.

Det er ganske vanlig at babyene blir harde i magen av mme, fordi den er mer tungfordøyelig enn mm. For mange kan det hjelpe med malt i melka. Gutten min ble hard i magen da vi begynte med mme i grøten. Jeg gav ham maltekstrakt men syntes at han nesten ble enda hardere av det. Har også hørt flere som har opplevd at malt ikke hjalp, men også mange som synes det fungerte godt. Dette får du nesten bare se an noen dager. Jeg gikk over til å blande litt sviskesaft i grøten og dette funka kjempebra for oss. Bruker fortsatt litt sviskesaft i grøten til frokost.

Når det gjelder tannfrembrudd kan dette sikkert påvirke ungene på ulike måter. Gutten min har vært løsere i magen de siste dagene og her er det også tenner på veg.

Det kan også hjelpe å stryke gutten på magen, i retning med klokka!, for å hjelpe tarmene litt, når han strever med avføringa.

Lykke til!

Skrevet

Du kan også prøve med sviskesaft....hverken det eller maltekstrakt har hjulpet her da. Skal nå gå til innkjøp av lactulose.....helt ufarlig , så håper det kan sette fart på systemet....kaller det bare "kukaker" det hun må presser ut stakkars :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...