Gå til innhold

kan noen hjelpe meg ang. pappapermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 6 mnd og fikk engangstønad og mannen min jobber fullt og han lurer på om han kan har krav på noen permisjon med lønn.Kan han det? evt hvor lenge? og hva? takker på forhånd alle svar.

Skrevet

Tror han har krav på 2 uker pappaperm, men dette uten lønn.

Skrevet

noen bedrifter betaler lønn under pappapermisjonen.de to ukene altså

Skrevet

Han har dessverre ikke krav på noen ting med lønn så lenge du bare har krav på engangsstønad. Mulig han har krav på en dag i forbindelse med fødselen. Har et vennepar som var i den situasjonen...

Som FrkTenn... skriver så er det noen arbeidsplasser som gir noe, men det har dere sikkert undersøkt...

Skrevet

ok! trodde mannen hadde krav på flere uker.

Skrevet

jeg hadde ikke krav på fødselspenger siden jeg fikk attføringspenger.jeg har ringt nav to ganger og fått to forskjellig svar.mannen min kan ha fødselspermog ikke kan så jeg ble så forvirra derfor spør jeg her siden vi mødre har mere peiling om sånne ting enn de på nav som har akkurat begynt å jobbe der.

Skrevet

Jeg hadde bare krav på engangsstønad fordi jeg er fulltids-student, og min sambo har hatt pappaperm med 80% lønn fra juli og den varer til april. Valgte 80% lønn for da fikk han være hjemme lengst. Så jeg skjønner ikke helt at ditt barns far ikke skulle få det. Men det er kanskje fordi jeg studerer. Du burde ringe nav en gang til og si at du har fått forskjellige svar, og be om å snakke med en overordnet. Eller du kan sjekke regelverket selv, tror det ligger på nett. Skal se om jeg finner det, så legger jeg inn en link,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...