Gå til innhold

dumme helsesøster!!!!!! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

virker som at ho leter etter ting som skal feile ungen min.. "hodet har vokst for fort" ,jeg kjempe bekymra og durer ned på sykehuset for å ta ultralyd. ingenting galt! på neste kontroll hos hs "han er for svak i nakkemusklene, blir han ikke sterkere om et par uker trenger han fysoterapi" jeg bekymra igjen.... lar han ligge så mye som mulig på magen for å trene. så var vi på kontroll i dag igjen, så er alt bra!! akkurat som ho tenkte, faen, hva skal jeg si er galt med han nå.... helt utrolig at ho er fornøyd med vekt og lengdekurva hans.... men når jeg sa jeg ville begynne å gi han grøt (han er 4 mnd) var jo det selvfølgelig ikke vits i å begynne med så tidlig!!

dumma!!!!!!!!

Skrevet

Uffameg:(

Var på 4 års kontroll med eldste min for 2 år siden og da sa hs at han har vokst altfor mye og at han var for lang?? Da spurte jeg henne rett ut om jeg kanskje slulle slå han i hue med no hardt for at han skulle bli mindre,hehe.Tror ikke hun tok ironien,men det ga jeg f i!

Hu har ikke sagt noe teit til meg siden.Hallo.....Idag er han faktisk en av de laveste i klassen.

Hev deg over det du....gutten din er sikkert helt perfekt:)

Skrevet

Ja, det er dumt med disse dumme helsesøstrene!

Han en skikkelig dum en jeg også.

Med førstemann fikk jeg kalger på alt mulig. Først var hun for tynn ifh til lengden, neste gang for tykk... Så fikk jeg bedskje av legen min at jeg skulle slutte å amme (fødselsdep. lite melk, utilpass barn, puppenekt osv.) men da jeg fortalte HS om dette, mente hun at jeg ikke ville mitt barn det beste...

Så måtte jeg til fysio, barnet mitt var jo understimulert. Kom til fysio (en som jeg har jobbet en del sammen med) og INGENTING var galt! Fra henne fikk jeg tlf.nummeret til sjefen til HS, for fysioterapauten var lei alle henvisningene der alt var ok, jeg ringte, men fikk da til svar at om alle som var misfornøyde med denne HS skulle bytte, ville hun ikke ha noen igjen...

Så jeg har bare negative erfaringer i fht helsestasjonen.

Nå, med nr. 2 gidder jeg ikke å si noe til henne. Later som jeg ammer (men jeg gir for det meste mme, fikk det ikke til denne gangen heller.) Har begynt med grøt nå, men det kommer jeg heller ikke til å si noe om. (Minsten er 4 mndr.)

Det er dumt at noen helsesøstere er sånn, jeg savner veldig et sted å gå til...

Skrevet

hørtes ikke kjekt ut..men dersom hodet hans va over normalen er det jo bedre med en sjekk dersom det skulle være noe? er jo derfor de lager malene for å få tak i avvikene..Det kan jo selvfølgelig være avvik uten at det er noe galt..men det kunne jo vært noe..

og det med nakkemusklene..kan være han var litt slapp og så ble han mye bedre fordi du trenet med han..

og siden det er anbefalt med fullamming i 6 måneder så forstår jeg hvorfor hun setter spørsmål angående hvorfor du ønsker begynne? dersom du føler behov så sier du det..men hun ser jo at barnet vokser som det skal og du ammer nok siden helsesøster ikke anbefalte å begynne med grøt ( gir du mme så er det jo anbefalt å starte med grøt ved 4 mnd).

Synes hun hørtes helt ok ut jeg..ikke for å snakke mot deg..og forstår du blir bekymret..men bedre med de som sjekker for mye enn for lite spør du meg...Bare prøv ja og hev deg over det men synes det virket fornuftig det hun sa jeg..

Skrevet

Vi hadde også en negativ runde med helsestasjonen. vi hadde kun forskjellige hs når vi var der, de skulle gi Martin 3 mnd sprøyta 2 ganger og kunne ikke svare på noe vi lurte på. kommenterte kun hvor lite han kunne av alt og var skikkelig dritt. Til slutt bytta vi helsestasjon og nå har vi verdens koseligste hs. Det er så koselig å være der nå når vi har en hs som faktisk er interessert i hvordan Martin har det. Hjelper litt på at hun bare skryter av han da ;)

Bytt hs for det er så viktig at dere trives med hs dere har.

Skrevet

Hei

Er så lei av kritiske helsesøstre som tror de vet alt bedre en mammaene , dette er jo ikke riktig det er faktisk vi som vet best for våre barn og man skal ikke være redd for å si ifra, man skal ikke måtte lyve for å tilfredstille HS . At helsesøster mener amming er det beste for barnet og man ikke får det til så skal man ikke la henne få oss til å føle at vi ikke vil det beste for barnet..

Med mitt barn som nå er 9 år sa jeg at jeg ville begynne med grøt da han var 3,5 mnd og dette var hun ikke enig i men da sa jeg til henne at jeg ikke spurte henne om hennes menig men bare informerte henne om hva jeg skulle og sa at dette er mitt barn og jeg bestemmer..og da ble hun spak.. så her er det faktisk vi som bestemmer altså::))

Skrevet

Uff ja, jeg har også litt negativ erfaring. Min helsesøster ba meg begynne med mme og trodde ikke på meg da jeg sa jeg hadde nok melk men at babyen ikke ville ha. Hun sa jeg måtte bare innse at jeg ikke kunne fullamme! Nå er babyen 3,5 mnd og jeg fullammer uten problemer og veslemor legger godt på seg. Hun hadde bare et lite "dupp" i begynnelsen og har tatt seg godt opp. Skjønner jo at vekten skal følges nøye men babyen var fornøyd og blid og la jo på seg hele tiden selv om hun lå litt under "normalen" i begynnelsen.

Skrevet

jeg har en annen oppfatning..mi helsesøster er kjempe fin. Men en gang spurte jeg ei anna på samme plass..gutten var 4,5 mnd, ønsket ikke å begynne med grøt for hadde nok melk. men han hadde forandra rutine og våknet på natta igjen..gjorde ikke det tidligere..spurte litt om råd.. hun sa bare at du har vært kjempeflink som har ammet så lenge, før gav me grøt fra 3,5 mnd, du må jo få sove litt du og..spurte om han ikke kunne bli uroligere fordi han gulper mye og magen virker ikke klar for noe mer tyngre fordøyelig ( grøt er jo mindre næringsrikt enn mm men virker mer mettende og tyngre fordøyelig..så kan gi motsatt virkning enn hva en tenker har jeg lest..i bam) . Men det mente hun ikke kunne stemme..Måtte bare gi grøt..de færreste klarer jo fullamming i 6 mnd..ja vel tenkte jeg..kan ikke jeg være av de færreste da..ønsket hun skulle si at dersom jeg stod litt på så gikk det seg til. jeg hørte ikke på henne og i løpet av ei uke va den nye rutinen i boks og han sov godt igjen med fullamming... Men å lyve for å tilfredsstille hs blir jo litt feil..da blir jo feil informasjon lagret i journalen..dersom noe skulle skje..eks får blod i avføringen som de kan få av mme fordi noen reagerer på proteinene der men ikke på mm..så tror de du ammer og så kommer ikke rett informasjon frem..ikke bry deg om hva de mener og si som du føler..at jeg gjør slik for det passer for meg..og ikke bry deg om hva en enkelt person skulle mene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...