Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Jenta vår ruller seg fra rygg til mage. Hun er litt over 3,5 mnd. Er dette tidlig?
solastråler Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Ja, det er det. min jente var 3,5 mnd da hun rullet fra mage til rygg, nå er hun neste 4 mnd og nå vil hun bare sitte, men det får hun ikke, litt tidlig det. Men det er noen tidlig jenter vi har
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Min vil også bare sitte. Hun drar seg opp når hun får tak i ting. Men hun velter overende igjen. Men det er nesten blitt skummelt å gå fra henne i stua, plutselig finner jeg henne igjen langt utenfor lekematta, fordi hun ruller avgårde.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Hei Jeg tror nok det er ganske normalt å snu seg når man er 3,5 mnd.. Min gutt snudde seg fra mage til rygg når han var 6 uker og det er veldig tidlig , helsesøster fikk sjokk ..han var tidlig ute med det meste og begynte å gå når han var 9mnd.. Fikk en gutt for 2 mnd siden og han snur seg ikke ennå men regner ikke med at det er så lenge til:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Det er noe helt annet å snu seg fra rygg til mage enn fra mage til rygg. Fra mage til rygg kan de bare legge vekten over og vippe, det kan de ikke gjøre fra rygg til mage. Det er vanlig å begynne å snu seg fra mage til rygg rundt 2-3 mnd, og fra rygg til mage rundt 6 mnd.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Tror det er ganske vanlig. Veslemor begynte med det da hun var 3 mnd og nå er hun 3,5 mnd og gjør det hver eneste gang vi legger henne på rygg..... må passe på henne;-)
Mikroline Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Hvis de snur seg fra mage til rygg når de er 6 uker, er det ikke bevisst, men rett og slett at de velter. 3,5 mnd er tidlig å snu seg fra rygg til mage, på min barselgruppe er det ingen som kan det enda, og de nærmer seg 4 mnd alle sammen. Lillegutt på litt over 4 mnd kan det ikke, men øver intenst:)
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 alt er relativt når det gjelder de små..ingenting er tidlig eller sendt. alle er forskjellige,
sprellemor Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Hva mener dere med at nå vil hun bare sitte, men det får hun ikke? Hvis hun reiser seg opp til det betyr vel det at hun er klar for det? Vår tulle satt veldig tidlig med helt rett rygg i fanget (3-4 mnder). Det var ikke mulig å nekte henne det. Hun satte seg opp selv, og fikk hun ikke det ble hun veldig vrang. Nå reiser hun seg (7 mnder), har gjort det noen uker, og det er ikke mulig å stoppe henne. Har lest her at de ikke må det for da kan de få deformerte ben. Det er vel sånn at når ungen gjør det selv så er den fysisk klar for det?
missy mamma til jonatan Skrevet 17. desember 2006 #10 Skrevet 17. desember 2006 min lille. klarer nesten og snu seg fra ryggen og over på magen. er berre eit lite knekk igjen nå.så klarer han det. er ikke mye som skal til. og han bli 3 mnd på mandag.
kamillaen Skrevet 17. desember 2006 #11 Skrevet 17. desember 2006 3.5 måneder er vel helt normalt, er vel da nesten de fleste ruller seg rundt , men hvis de er eldre så er jo ikke det unormalt heller da..min knøtt var 3 måneder nesten.Han er veldig aktiv.De fleste på barselgruppen min var 3 måneder når de rullet seg rundt..men er jo ikke noe som er tidlig eller sent for alle er jo så forskjellige å..
Vestlandske meierier A/S Skrevet 17. desember 2006 #12 Skrevet 17. desember 2006 Minstemann her var akkurat 3,5 mnd når han gjorde det, mens eldste var 5 mnd før det skjedde, så tror kanskje det er litt tidli ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå