Gå til innhold

Dere som hører til Rikshospitalet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har lest flere steder at mange ikke har veldig god erfaring med legene på Riksen (men at sykepleierene er fantastiske)

Ting som at legene er"ufølsomme" og ikke har tid til deg...

Jeg skal på første samtale med Riksen på mandag,og gleder/gruer meg litt..Føler meg veldig sårbar....Lurer på om noen kan dele sine erfaringer med meg ang. legene? Så er jeg litt forberedt:)

Er jo sikkert forskjell på legene også da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Coma:)

Jeg syns legene er greie jeg...men jeg har ved en anledning(ul)at legen unngikk øyekontakt,sikkert for å slippe spm,men om du spør,så kan de ikke la vær å svare...spl er superflinke,lurt å ha et ark med spm med seg...

Det går fort i svingene,så jeg har hatt stor nytte av å skrive e-post til dem,for tlf er det nesten umulig å nå gjennom...

Klemmer fra

Skrevet

Det jeg savnet mest var hvor lite dem egentlig forteller deg av det negative, f.eks hva jeg skal unngå av mat og medikamenter mår man starter behandlingen (nesespray, diverse fisketyper o.s.v)

Og hva man bør unngå av fysisk jobbing, de mener du kan stå på som du er vant til ,ikke ta noen spesielle hensyn.

Risikon for bivirkninger av de forskellige medikamentene man bruker (overstimmulering)

Og hvor stor skjansken er for og lykkes/ misslykkes med en graviditet.

Man må ofte ha stor tålmodighet, det har nok litt med alder å kjøre også.

Jeg vil gerne gi deg ett råd bruk akupungtur med fotsoneterapi, dette har hjulpet mange.(selv om det koster litt og man får ikke noe tilbake av trygdekontoret, så vit jeg vet)

Ellers er de hyggelige der, men de er litt knappe på informasjonen sin.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har hatt 3 forsøk på riksen (nå gravid 14.uke - så hold ut!). Veldig fornøyd med info av både leger og spl, det går litt fort noen ganger men er jo viktig at de er litt effektive så det blir kortest mulig ventetid for de som står i kø... Dessuten er det bra skriftlig info synes jeg (men ta vare på alt, hvis flere forsøk tror de du husker alt og det gjør man ikke...). God erfaring med de legene vi var borti, jeg gråt kontinuerlig i de verste hormonperiodene, men det synes jeg de taklet bra (ikke for å skremme, ikke alle som reagerer sånn men du er ikke unormal hvis du gjør det!).

Lykke til!!!!!!

Skrevet

Takker så mye for svar:-)

Høres ikke ut som om det er så ille da, bare forberede meg litt på at det går litt fort i svingene...

Får sette oss ned i helgen å skrive ned alt vi lurer på!

Og gratulerer så mye med graviditeten kulemagen! Så bra at du lykkes til slutt:-)

Skrevet

Takker, vet inderlig hvor slitsomt det er med alle som er gravide, men kan være godt å høre om de som får det til også. Ta en timeout fra verden og la hormonene rase (de raste noe fryktelig med meg, veldig slitsomt men glemt nå) - og LYKKE LYKKE TIL!!!

Skrevet

Du føler det som om du er en del på et samlebånd :o)

Noen synes det er greit, mens andre reagerer. Selv syntes jeg ikke at jeg ble ivaretatt av ansvarlig lege, noe som var veldig frustrerende. I dag kan jeg se praktisk på det, men jeg kommer sansynligvis ikke til å venne meg til det.

Det er normalt at man har mange spørsmål. Ha dem notert på et ark, så du ikke glemmer dem på den lille tiden du er inne.

Lykke til på mandag!

Skrevet

Vi er på Riksen. Legene der virker litt utilnærmelige, og under 1. forsøk fikk jeg nesten sjokk da jeg kom til UL og legen verken hilste på meg eller spuret hvordan det gikk og hvordan jeg hadde det. Vi går tross alt på ganske heavy hormoner, og jeg trodde det var rutine å spørre om pasienten hadde det bra eller ikke, men det var det tydeligvis ikke...

Når ha jeg vært igjennom 3 uttak (første forsøk ble avbrutt pga. ingen befrukta egg), og det har vært ny lege for hvert uttak. Dette skaper ingen følelse av å bli ivaretatt og fulgt opp, men sykepleierne er som navnt av andre helt fantastiske!

På en måte er det imponerende at de klarer å gjennomføre så mange forsøk i uka/året som de klarer, men noen må jo "betale" for effektivitene og det er oss barnløse som ikke klarer å lage barn på egen hånd. Jeg synes det er mest frustrerende å ikke få et endelig svar på om vi kan klare å lage egne barn eller ikke. Synes det er litt for mange tilfeldigheter som spiller inn og føler også at jeg må stå på og mase for å få Riksen til å se andre måter å stimulere og gjennomføre forsøkene på.

Ønsker deg lykke til!

:-)

Skrevet

Tusen takk til alle som har svart meg, setter stor pris på det:)

Har jo ikke så mange kloke svar å gi selv her inne på ass.befrukning, da jeg ikke er igang med IVF enda. Blir mest spørsmål fra min side...

Jeg forbereder meg på det "verste" imorgen, og så får jeg heller bli positivt overrasket:)

Nå skal vi sette oss ned å skrive ned alt vi lurer på, de slipper ikke unna;-)

Skrevet

Jeg har bare vært innom Riksen to-tre ganger så langt og begynner snart på mitt første forsøk. Synes alle har vært hyggelige og snille der inne, legene også!

Til å være et så teknisk sted, synes jeg de faktisk har klart å skape en viss varme der. Fint å se alle babyene og gravid-hjertene på veggen (men det kommer helt sikkert ann på humøret!) Det skaper en fin atmosfære og det hele blir litt mer menneskelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...