Loli Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Det gjør så vondt! Skal man bare fortsette å amme eller bør jeg pumpe? Lille snupp er 3 mnd og jeg har plutselig blitt sår i den ene brystvorten. Gjør kjempevondt å amme. Noen råd?
Cilla m Neo;) Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Fortsett å amme....kjøp skjold på apoteket....verdt å prøve. la det tørke litt melk på brystvorta etter amming, LUFTE puppen;) hjelper!!! Lykke til, fra en som slapp å bli sår;)
Heira☆ Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Kjøp deg avent`s nippel creme på apoteket, den funka i hvertfall godt på meg.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Vil "fraråde" deg å amme jeg... Pump deg heller og lufttørk og smør på salve etter hver pumping/evt amming. Kjøp Unguentum på apoteket - fungerer supert!
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Mener selvfølgelig at du tar en "ammepause" til du er bra igjen :-)
Pompel Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Jeg hadde det som deg lenge helt til jeg oppdaget at det var sopp som gjorde brystvorta så vond. Det kjentes nesten ut som snuppa hadde tenner og det stakk i brystet. Tror du at det kan være det så vær nøye på å skifte ammeinnlegg ofte, kok evt. smokker hver dag og smør brystvorta med canesten etter hver amming (husk å vaske av før neste amming). Sjekk ammehjelpen.no under såre brystvorter. Legg også inn en lenke på ammeforumet - der har jeg fått kjempemye hjelp. Jeg slet kjempelenge. Endelig kan jeg kose meg med amminga. Lykke til. Det er et slit.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Hadde det sån fra Søndag til i går :-( Er bedre i dag! Har bare ligget naken om natta og smurt brystvorte krem på + skiftet ammeinnlegg oftere enn vanlig!
missy mamma til jonatan Skrevet 17. desember 2006 #8 Skrevet 17. desember 2006 eg hadde sinnsykt såre byrstvorter i begynnelsen. og det som hjalp meg var lufttørke mye etter amming og putte på unguentum kremen ( samme kremen som eg fikk på sykehuset) den slipper du og vaske vekk før amming . eller så kan du prøve en lanolin salve som du får på apoteket. er en gul tube. ganske klissete .men hjelper no den og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå