Gå til innhold

Juni: Har dere begynt å gi middag??


Snuppa's mamma

Anbefalte innlegg

Jeg gir grøt til morgen og kvelds, lurer på å begynne med litt middag og nå;) Har dere begynt med det?? Hva gir dere til å drikke da? Vann eller mm/mme? Mange spm men håper noen gidder svare:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart vi "gidder" ;o)

 

Jeg gir også grøt morgen og kveld, og forsøker forgjeves å gi middag. Jeg har forsøkt de glass som finnes, og her vi bor har vi godt utvalg. Jeg har begynt å lage mat selv og det er sånn passe godt, men vil egentlig bare ha grøt. Vel, vi jobber på det.

 

Foreløpig ammer jeg etter hvert måltid + når hun hun vil ellers. Forrige søndag fikk hun diarè og raskt væsketap, og ville knapt ha pupp. Da angret jeg på at jeg ikke hadde forsøkt med flaske før ja.. umulig å få i henne vann. Men vi jobber på det også!

Så konklusjonen er vel at vi snart kommer til å begynne med vann også, men at jeg ammer så lenge jeg har noe å tilby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias får middag hver dag nå. begynte med smaksprøver når han var rett over 4 mnd. og han elsker det hehe. nå får han ca 3/4 sånnt litet glass fra 4 mnd. han synes det meste er godt, først i dag treff vi på en type han ikke likte Maispure! og jeg må si a jeg er enig med han hehe, det luktet altså så forj......! hehe, men ellers så går alt ned her.

 

etter middag får han ca 1/2 lass dessert.

 

til å drikke får han ofte sviskesaft, eplejuice,pæresaft eller ananassaft (alle fra nestle fra 4 mnd) Ha får oså vann innimellom da :)

Mathias tar ikke flaska, men har nå endelig begynt å skjønne dette med å suge av tutekoppen så nå går det ned på høykant :)

 

Jeg pleier å amme rett før eller rett etter middagsmåltidet også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin får middag men ikke noe grøt. Hs sa vi bare skulle droppe det en stund siden han ikke liker det. Drikker vann til maten sin. Lurer litt på om vi skal innføre et til middagsmåltid men da må jeg vel koke sammen en annen smak :) Martin hiver seg over skjeen med middag, den søte lille klumpen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har grøten blitt rett og slett utpoppis etter hun fikk smake middag. Hun gaper som en fuglunge når jeg kommer med den, hehe=)

 

Prøver å gi middag tidlig på dagen vi da, gjerne i 12-13 tida også blir det et puppemåltid før vi prøver med grøt, som hun stort sett kke vil ha...Så det ende ofte med at hun får litt av middagsglasset på kvelden også.

 

Drikker ikke noe til måltidene, men hender hun vil ha litt pupp etterpå, ikke alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...