Gå til innhold

når slutter man og gå til legen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ut fra hva jm sa til meg på siste kontroll var at fødestedet tok over kontrollene fra uke 41. Jeg hadde derfor min siste kontroll hos jm mandag som var 3 dager på overtid og da bestilte hu overtidstime til meg på sykehuset. Regner med dette er det samme om man er hos lege eller jm.

Annonse

Jeg var hos JM idag, 41+0, og hun sa da at etter 41 uker, så skal resten av kontrollene være på fødestedet. Dermed fikk hun satt opp overtidstime til meg der 22. des. Da er jeg 42+1. Satser på igangsetting den dagen, hvis ikke babyen kommer før!

Legen min derimot, mente at sykehuset ikke ville se meg før jeg var mer enn 42 uker på vei. (Og han regner svangerskapet som 40+0 og ikke 40+2) Så han har egentlig satt opp time til meg hos seg 21. des.

Ble litt bekymret av det, men vet at JM har rett og han tar feil akkurat når det gjelder dette... Hun jobber tross alt kun med dette.

Avbestiller nok legetimen.

40+2 er nå det WHO sier er mest riktig lengde.

Angående kontroller så har jeg foreløpig fått satt opp kontroll hos legen når jeg er 41+1. Nevnte ikke noe om at evt kontroller etter dette skjer ved fødestedet, men det kan jo godt stemme.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...