Gå til innhold

Oppgitt, lei og fortvilet:(

Anbefalte innlegg

Må bare få dette ut!!

Har nå diskutert med samboeren min om vi skal prøve å bli gravide.. Han har alltid sagt at abort er ikke noe alternativ han støtter! Så ta tok jeg det litt for gitt at han vil ha barn. Så jeg sa derfor til han at jeg vil ha barn.. Kanskje ikke i dag eller neste uke, men at vi snart kan tenke på å prøve.. Han slo seg heelt vrang og ser absolutt bare negative ting med det.. Tirsdag kveld sa jeg til han at jeg trodde jeg var gravid, han sa ingenting og gikk å la seg. Onsdag morgen fikk jeg en tekst melding av han hvor det stod at hvis jeg er gravid er han glad for det og at vi skal klare dette på en god måte.. jeg hoppet av glede, visste ikke hvor jeg skulle sette bena mine!:D

Dro på jobb og strålte av lykke.. helt til jeg kom hjem.. Da fikk jeg nemlig vite at han hadde ombestemt seg.. Han skal ikke ha noe barn nå..

Jeg ble naturligvis helt knust..

men han sa er du gravid, ikke ta abort hvis ikke du virkelig ønsker det (noe han vet at jeg aldri ville gjort) og jeg skal gjøre det jeg kan.. men jeg ser helst at vi venter..

Det jeg tenker da.. Er det riktig av meg å prøve å bli gravid??

Selvom jeg vet at han ønsker at vi venter? Kan jo hende han blir kjempe gira når magen vokser og UL bildene kommer osv?

hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7464415-oppgitt-lei-og-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg svare deg så saklig jeg klarer å være, etter å ha lest innlegget ditt.

Er du GAL??? selvfølgelig er det ikke riktig av deg å prøve å bli gravid når han helt tydeligvis ikke er klar for det. det er ett barn vi snakker om, som trenger 2 foreldre resten av livet, Jeg sier ikke at typen din ikke kommer til å bli glad i ett eventuelt barn, men man går da ikke rundt og prøver å bli gravide uten at den ene parten er enig!!!!

Synes det er patetisk og veldig trist at det er mange som deg der ute, som bare tenker på seg selv og ikke mann og et event. barn. Nei, vent til mannen også blir klar, da blir det så mye bedre!!! Trust me.

Lykke til med å overbevise, tror nok du får klar-signal fortere enn du aner.

Jeg må si noe her... Om det skulle vise seg at du er gravid nå så er det ikke mye å få gjort med det da. Men om du ikke er det, så vil jeg råde deg til å passe på prevansjonen, mannen din er tydligvis ikke klar for å bli pappa ennå, eller det kan han jo være men han ønsker det bare ikke ennå. Han har lov å endre mening om barn han også, akkurat som kvinner kan ønske seg 4 barn men et år senere ønsker hun kanskje å vente... skjønner?Det er en ting du virkelig må respektere ellers vil ikke forholdet funke noe særlig i lengden. Det kan hende alt kom litt brått på han, at om noen uker så har han rukket å tenke litt mer på det og kanskje ombestemt seg. selv om en mann synes at abort er en utelukket ting så betyr ikke det at han ønsker seg barn. Håper virkelig det ordner seg for deg, det gjør det alltid for snille piker. bare ro helt ned babysnakket, og snakk med han igjen om et par mnd om du føler at det er på tide å snakke om det da.. la han få tid til å tenke på egenhånd.

Stor varm juleklem fra

Heisann.

Hvor lenge har dere snakket om det, da?

Jeg tror en del gutter trenger tid. Noen blir aldri klare, men de fleste vil gjerne ha barn når de bare har fått kjent på det litt.

Kjæresten min og jeg begynte å snakke om det i sommer. Han var ikke klar da, og vi ble enige om å ta opp diskusjonen nå til jul.

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har et vikariat til neste jul, og derfor er det liksom nå eller aldri.... Jeg slutta derfor med p-piller for noen uker siden, og har tatt folat i smug i enda litt lengre tid. Da jeg tok fram folatpillene, og kjæresten min så de stå på badet, ble han litt redd igjen. Vi snakket om det, og det er bare det at han er redd for å miste friheten han har nå. Jeg skjønner han godt, og det hjelper å snakke om det. Han ble i allefall enig med meg etterhvert.

Du får gi ham litt tid. Ikke lur ham inn i noe han ikke vil. Han kommer nok på gli.

Masse lykke til.

God torsdagkveld!!

nei. Synes det er HELT HELT feil å tvinge barn på nooen. Beklager men hvorfor vil du ha barn med han hvis han ikke ønsker det selv?

Du bør gi han tid til han selv er klar for dette.

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...