Gå til innhold

Min venninna fant ut at hun var gravid 2 uker etter...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det vil jeg da tro skulle gå ann, alle har ikke eggløsning 14 dager etter mens, kan ha el flere ganger per syklus også og tidligere eller senere og dermed kan du nok finne ut om du er gravid tidligere også. Kommer også ann på hvor raskt kroppen produserer disse hormonene (som jeg aldri husker hve heter,hehe) som vil slå utpå test.

Annonse

jeg bare anntok at det skulle kunne gå ann,men men er eksperter her så da legger jeg meg flat!!!

Men til HI: Hvorfor lurer du på dette?? Tror du venninnen din lyver om å være gravid eller??

var ikke megg som snakket om den orgasme tingen da, hehe... blir nok litt surr her nå, men men. jeg skjønner ikke innlegget jeg egentlig, er hun gravid så må det bare være super bra, trenger liksom ikke stillie ? ved om det er mulig liksom.. men men.. alle mennesker er forskjellige og takk gud for det. hehe. ha en fortsatt fin kveld.

Annonse

Det er faktisk ikke mulig, da har hun nok hatt mensen\el-blødninger første tiden under graviditeten. Hvis man har så korte sykluser har man defekt lutefase og da blir man ikke gravid. En lutefase er som regel veldig fast mellom 10 og 14 dager så med mindre hun har el dagen etter "mensen" og mensen varer i 1 dag er dette umulig, og det sier seg vel selv at er ganske usannsynlig. Egget bruker 4 dager på å vandre i egglederen og fester seg etter 6-8 dager og begynnet da å produsere hcg. Hun har nok misforstått syklusen sin litt ja:)

Ang dette at man får el av orgasme er en myte har hvertfall jeg lest, pernille info:

Orgasme og eggløsning

Det er en populær misoppfatning at man kan få eggløsning av orgasme. Dette er dog en sannhet med modifikasjoner. Eggløsningen er hormonstyrt, ikke sexstyrt. Man får ikke plutselige eggløsninger bare fordi man får orgasme! Imidlertid kan en orgasme framskynde eggløsningen med et par timer hvis egget er ferdig modnet og uansett er klart for så slippes.

Altså et par timer er mulig men ikke 14 dager...hehe

Men da er jeg unntaket som bekrefter regelen. For jeg ble gravid med min sønn, dagen etter avsluttet mens. Det var til og med en hoppe av i svingen-akt.

Så det er litt for skummelt å si at " det bare ikke går an" og at "forskning sier at", og så videre. Naturen er underlig. Og noen kan faktisk bli gravide hele syklusen. Jeg er har selv to barn som er beviset på det, og har en i magen nå.

Så ja, jeg tror nok at det går an. Ikke alle kvinner er like. Ikke alle kvinner følger samme mønster. Naturen gjør som den vil. Og det må vil bare akseptere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...