Gå til innhold

Luft i magen, trenger desperat hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her, og dette har gjerne vært oppe hundre ganger før... min lille datter på snart tre uker har så mye luft i magen at hun våkner av at hun hyler, krøker seg sammen og hører magen romle, ikke minst så promper hun ekstremt mye. Det er vondt for en nybakt mor å se på når det ikke er noe jeg kan gjøre. Det er ikke kolikk, for det gir seg gjerne etter perioder på ca 10 minutter eller noe, men føler at det er temmelig mange perioder om dagen.. noen råd? Har prøvd fenikkel-te og sukkervann uten at det hjalp..

Skrevet

Hei.

Slik var sønnen min di første ukene! Det som hjalp/hjelper på han,er miniform dråpene man får kjøpt på apotek...

Ellers så dunker vi han hardt i baken,da kommer all luft opp,og da blir han kjempefornøyd :) Min reagerte på at jeg drakk melk,brus eller når jeg har spist mye godis..

Skrevet

Minifom gjorde underverker hos oss også. I tillegg oppdaget jeg at han fikk vondt i magen etter at jeg hadde drukket light-brus og light-saft, så jeg sluttet med det. Da han var 3 mnd, sluttet vi med minifom, og da var problemene med luftsmerter over.

Skrevet

hei ;) har det sånn til tider her også.. gullet er nå over 2 mnd og det verste har gitt seg men han promper ekstremt mye enda;)

men han blir helt krakils om han ikke får rape etter pupp..;)

Skrevet

Legg han på rygg og press knærne mot magen, og "pump" luften ut. Det hjelper når gutten min har luftsmerter. Ellers kan du massere magen lett (med klokken).

Skrevet

Vi brukte også minifom til jenta vår, men vet ikke hvor god effekt den hadde. Hun hadde luftsmerter, men ikke kolikk. Jeg tok kontakt med kiropraktor og homeopat, og begge deler hadde kjempegod virkning! Lykke til!

Skrevet

sukker vann kommer litt an på hvordan du blander det og gir det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...