*bolla pinnsvin* Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Eller kan jeg begynne med moste grønnsaker i stedet, eller kanskje veksle litt på? Noen som har litt erfaring her?
BizziBee Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Vi begynte med grøt, men fordi at det føles som et trygt valg å få i henne nok jern og vitaminer (som de trenger etter 6 mnd). Men i tillegg har vi forsøkt med moste grønnsaker også. Her har problemet bestått i å få i henne noe annet enn grøt... Hadde jeg kunnet valgt om igjen, hadde jeg forsøkt å veksle på ulike middager slik at hun ble vant til flere saker. Men husk å introdusere èn og èn matvare om gangen, slik at du ser at h*n ikke er allergisk.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Du kan begynne med moste grønnsaker om du ønsker det. Hvis baby'n får mme og ikke mm, tror jeg at jeg ville begynne med grøt for å redusere litt på mme-inntaket. Egen erfaring tilsier at grøt metter mer enn grønnsaker og frukt. Så om du synes han virker mye sulten, er det også grunn til å begynne med grøt. Vi begynte med grøt og grønnsaker samtidig, selvom proffene ikke anbefaler det (i tilfelle baby reagerer på noe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå