Gå til innhold

April: Skal det ALDRI gå vår vei eller??? oi..ble litt langt..sorry!!

Susan*lillegutt og mini*

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært hos ØNH lege med lillegutt (øre,nese,hals)

og der var det ikke tvil,han har altfor mye væske i mellomørene,på begge sider,og hører derfor dårlig pga. dette,så nå er han henvist til sykehuset for å få lagt inn dren på begge sider.

Så skulle jo jeg høre fra fastlegen min om ØNH legene kunne ta UL av øyet mitt (er noe som ikke stemmer,og øyenlegen fant ikke noe...rart egentlig,han mente det var pga. stoffskifte,som var helt fint)

ØNH legen tok UL av bihulene mine,og skjekket meg opp ned og inn ut,hals,ører og nese, t.o.m med et kamera opp i nesen og ned i bihulene.

Fastlegen er redd det kan være en svulst,men er jo ikke sikker.

Så jeg som ikke hadde time eller noe selv på ØNH idag,ble grundig undersøkt,for han spurte selv meg hva som feilet øyet mitt (hvis jeg ser ned,så henger det ene øye etter,øyetlokket vil ikke ned)

Så han fikk all info. om meg, at jeg er gravid og navn,nr og alt.

Sa at dette var noe han ville ha undersøkt fort, ok,tenkte jeg,fort er jo ikke fort i helse norge akkurat..

Da vi var kommet hjem igjen,så ringte han,han hadde akkurat snakket med sykehuset og jeg kunne få en MR-røntgen,siden det er kun av hodet og ikke annet,og det ikke er røntgen stråler,siden jeg er gravid,og siden jeg er kommet såpass langt skulle det ikke være noe fare,men dette måtte skje før jul,wow..tenkte jeg..og legen fra sykehuset skulle ringe med om litt.

Gikk en time,så ringte sykehuset,om jeg kunne komme på mandag allerede..ehh..nei,faktis ikke..men fikk time på fredagen,neste fredag altså,har jo juleferie fra torsdag og passet bra den dagen,er jo 3t i bil vi må kjøre også, og har jo da lillegutt med oss, pluss sambo sin datter som kommer nå på lørdagen.

Så er litt nervøs her ja,for hva det kan være,men det trenger ikke være noe som helst også,fikk jeg vite, men de vil ha det undersøkt fort,siden jeg har gått med det i 6mnd. nå.

Så er lillegutt blitt dårlig i magen igjen,etter først 14dager uten melkeprodukter,så en uke med melkeprodukter,fastlegen vil ikke ta allergi prøver siden det var tatt i mai i år av det meste som går ann å ta,der i blandt melk og slikt,så skal holde han unna melkeprodukter igjen i 14dager,så skulle fastlegen ringe en nevrolog..? (vet ikke hva det er da...) på universitets sykehuset (noe som vi aldri har vært hos før,bare "fylkessykhuset"..så nå er jeg spent,og nervøs og slite og lei..

pluss gravid oppi alt det her,skal til ny UL på onsdagen,innvendig UL for måling av livmorhalsen,så er spent på hva de sier nå..er sikkert noe der også.

Føler at det absolutt ikke går vår vei her,vil bare sette meg ned å skrike,men klarer ikke det heller..

Huff..nei,sorry jenter for all sytingen min,men er så godt å få det ut.

Mange klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff...dere skal virkelig få alt... Blir helt målløs av den sykehistorien deres... Og hvordan holder dere ut??? Er helt på tuppa her nå, for snuppa har den hersens øyekatarren som har blusset opp igjen i dag, til dobbelt så ille som det var på det værste...

Håper virkelig det ikke de finner noe på den undersøkelsen du skal ha og nå da... Men veldig bra at noe endelig går fort, og at det var en lege som tok deg på alvor for en gangs skyld!!! :)

Nei, hva kan jeg si..? Syns dere er sterke som holder ut alt dette maset med helsevesenet! Lykke lykke til på UL til uken og alt annet de neste dagene!! Skal krysse fingrene for at alt er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk =)

Vet ikke helt hvordan vi klarer å holde ut,men kjenner jeg begynner å bli sliten nå,også har jeg skolen å tenke på oppi alt det her også,noe som går bra,men ikke så bra som det skulle gått i alle fag..huff...men,det er ikke krise egentlig da.

Ja,huff..øyekatar har lillegutt og hatt,og jeg også,tok faktis nesten 2uker før han ble kvitt det,fikk salve vi dryppet inn i øyene hans to gr. om dagen. Men viktig er det å tørke bort alt pusset som kommer ut når det kommer ut,så det ikke blir liggende,er hvis ikke så bra det.

Håper heller ikke de finner noe mer enn feks. bihule betennelse som legen sa at det kunne være,men han ville ikke si hva verken det ene eller andre før jeg har vært i røntgen,eller magnet røntgen som han kallet det, for trenger ikke være noe,men kan også være noe..huff..

Håper hvertfall UL går bra,for var på denne tiden med lillegutt at livmorhalsen begynte å blir kort og jeg ikke fikk lov å gjøre noe,enten innlagt på sykehuset til ungen kom eller hjemme på sofaen,men gikk jo bra,men så har jeg jo også da fått proteiner i urinene nå,men heldigivs er blodtrykket fint,og så lenge det ikke blir mer før uke 24,så skal det gå bra sa jordmoren =)

Så her krysses alt som krysses kan både for meg,lillegutt og hybelboeren i magen :)

Håper det går bra med dere synne,og at snuppa di blir frisk snart,er så ufattelig kjedelig når de er syke og man ikke kan gjøre annet enn å vente..

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer jo selvfølgelig aldri å bli syk, men nå i helga skal vi til mine foreldre og levere gaver og ha litt førjulstreff siden vi ikke skal feire jul der i år... Og nå har snuppa fått feber og... 38.8... Er jo ikke veldig høyt det da, men håper det går over til i morgen, for vi MÅ reise... Er jo siste sjanse til å få levert gavene... Og det blir VELDIG dyrt å skulle sende alle... og vi skal jo hente en del gaver og...

Og så kjenner jeg at det klør litt i ene øyet mitt og...hadde vært typisk at jeg skulle få øyekatarr jeg og...og gubben er slakk... Jaja..bare det er over til jul!! Og jeg har en kjempeoppgave som skal være nesten ferdig til fredag i uka som kommer... Innlevering 5 januar, så har bare en uke etter nyttår å jobbe, og skrive et notat som skal følge oppgaven... *blæh!!* Er så dritt-møkka-lei!!!!!!!!!!!

Men tilbake til sykdom...Jeg kjenner ikke snuppa igjen i oppførselen! Hun er så aggressiv og hissig, og grinete at jeg har ikke sett maken!!! Lugger og slenger brillene mine veggimellom, skal ikke være med på noe, bare sutre... Hun ville ikke en gang ha kake i dag!!!!!! Og såvidt vi klarte å lure i henne is!! (Noe som går ned på høykant til vanlig...) Ikke har hun spist noe særlig heller. 2 brødskiver kanskje...

*Sukk*... jaja... sånn går nå dagene...hehe..Nei, nå skal vi bli friske alle mann!! -Ikke sant??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...