limz Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Hei dere! Har hørt at en del jenter synes det virker beroligende å høre på rolig, fin musikk når de er i fødsel, og at de av denne grunn har med seg egen musikk som settes på under deler av fødselen. Jeg har også hørt at det kan være hyggelig å høre på nice musikk under amming(gjerne musikk mor har hørt endel på når babyen har vært inne i magen og som babyen kan kjenne igjen under ammingen). Derfor: har dere noen forslag på musikk som kan brukes til slike formål? Nevn gjerne egne erfaringer
3 rosa og en blå Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 hva med panfloyte musikk?? jeg synes det veldig fin musikk naar man skal slappe av
limz Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2006 Ja, godt forslag! Nyyyydelig å høre på..
3 rosa og en blå Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 liker du enya?? den musikk kommer jeg ha med meg paa sykehuset, men jeg er ikke sikker ennaa om jeg kommer aa ha det paa under fodselen da..
limz Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2006 Ja, digger enya. Har et par CDer av henne. Kom på at Katie Melua sin musikk også må være ok å bruke til slike formål
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har tenkt å ta med både rolig musikk og mer "nå skal jeg trimme skikkelig" musikk... Selv vet jeg at jeg ikke helt takler sånn rolig musikk når jeg har smerter, da slapper kroppen min bedre av når den kan la seg rive med av litt fengende rytmer. Har tenkt å fylle opp mp3-spillern med musikk som gregorian masters of chant og arita franklin....og en del litt mer rocka musikk
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Jeg skal brenne en CD med masse rolig musikk til sykehuset; Moby, Dire Straits, Madrugada, Evanescence, Jewel og Sade etc. Jeg vet at musikk har en enorm makt på meg, og at humøret mitt godt kan avhenge av hva jeg hører på. Har en egen mappe på mp3-spilleren som heter "badekar" og jeg sovner i badekaret hver gang. Tror det har noe for seg :-)
selfangerkjerringa Skrevet 15. desember 2006 #8 Skrevet 15. desember 2006 åherregud... skulle tatt seg ut om noen satte på panfløytemusikk eller enya når jeg går i fødsel... da hadde noen blitt alvorlig skadd tror jeg! Selv syns jeg "sinnamusikk" var kjempeflott da riene var harde forrige gang. Hørte på Rammstein, Korn, osv når jeg trengte å kanalisere smertene den veien, og rett og slett musikk jeg liker ellers. Musikk er jo utrolig individuelt
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #9 Skrevet 15. desember 2006 Skal ha med meg en cd på føden med Madrugada, Tori Amos og Fiona Apple... )
Maisie Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 Lurer på å brenne en CD med Enya-sanger. Hvis jeg skal bruke musikk under fødselen, trenger jeg noe avslappende, tenker jeg. Noe som ikke forstyrrer eller distraherer, men heller kan hjelpe meg med pusting og avslapping.
Mamma Brumm Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 Ja, smak og behag sier nå bare jeg! Tror muligens jeg hadde klikka fullstendig hvis noen satte på enya eller panflute under fødselen min!! Kjæresten min er dj, vi tulla med at han kanskje kunne ta med decksa og spille et sett inne på føden, he he! :-p
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #12 Skrevet 15. desember 2006 Enya? Panfløyte? Er ikke det sånn telefonkø-hos-Oslo-taxi-musikk?
selfangerkjerringa Skrevet 15. desember 2006 #13 Skrevet 15. desember 2006 Hehehe den var fin, Søtnos Nå håper jeg jo egentlig at fødselen går såpass kjapt at jeg ikke trenger særlig med musikk, men... hvis jeg IKKE legger inn noe snacks på mp3-spilleren så kommer jeg garantert til å få bruk for det... sånt er visst en naturlov
Mamma Brumm Skrevet 15. desember 2006 #14 Skrevet 15. desember 2006 Hvordan er "anlegget" inne på føden da? Man kan ta med ipod hvis man vil liksom? Det er jo orntlig fancy da! Sikkert lurt å ha litt forskjellig på mp3'n ja, kan liksom ikke forestille meg hva jeg vil høre på når det står på som værst!
godiva med 3 gull Skrevet 15. desember 2006 #15 Skrevet 15. desember 2006 her skal metallica, ac/dc, Robbie Williams og Bjørn Eidsvåg være med. Da her jeg dekket alle mine behov og sinnstemninger..
selfangerkjerringa Skrevet 15. desember 2006 #16 Skrevet 15. desember 2006 bra, godiva! hørtes ut som en fin plan Kjører noe i samme stilen selv. Hvis jeg bare kan huske å få lagt det inn som sagt... litt teflonhjerne for tida...
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #17 Skrevet 15. desember 2006 He he...Rammstein var akkuratt det jeg tenkte på da jeg sa rocka musikk ka-ping. Har ikke født før men er redd for å klikke av sånn rolig musikk Morsomt å høre at det er andre enn meg som også har det sånn....
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #18 Skrevet 15. desember 2006 Skal ha med meg halelujah cden til kurt nilsen og de, og moby..
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 15. desember 2006 #19 Skrevet 15. desember 2006 Mannen min er musiker, og skal ha med seg gitaren sin. Da jeg fødte sist, spilte og sang han låter fra Sting, Sister Hazel, og andre rolige sanger... Det var balsam. Men da han prøvde seg med litt country og kjappe låter, måtte jeg bare feie han av.... Det taklet ikke hodet mitt :-)
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 16. desember 2006 #20 Skrevet 16. desember 2006 Men må vi ha med CD-spiller og eller??? Eller har de set på rommene liksom. Datt av lasset på "dingsekarusellen" da vi kom til disc-man, så har ikke minidisc eller ipod eller noe... Vet faktisk ikke åssen det funker engang! Hehe, skjønner jeg begynner å bli gammel!!
selfangerkjerringa Skrevet 16. desember 2006 #21 Skrevet 16. desember 2006 Tja si det... antar dette er noe som varierer fra fødested til fødested. Jeg har mp3-spiller og telefon kombinert, så jeg har den jo alltid med meg for å si det sånn Kanskje greit om jm og gubbe slipper å høre rammstein på full vreng sammen med hylinga mi, hehehe Ring fødestedet eller jm og sjekk
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. desember 2006 #22 Skrevet 16. desember 2006 Kommer vel an på hvor du skal føde. Jeg skal til Ullevål, og der har de CD-spillere. (Riktignok boltet fast med kjetting fordi folk har faktisk stjålet der før, men dog.) Kanskje du kan ringe og høre?
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 16. desember 2006 #23 Skrevet 16. desember 2006 He-he, kanskje jeg skal stjele med meg en hjem fra føden ja!!! Faen, sinnsykt hva folk gjør!!! Har ny tlf, er noe sånn musikkgreier på den...men fikk den igår, så ikke skjønt åssen det funker enda! Skal forresten føde i Fr.stad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå