Gjest Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Synes jeg har hørt om at mange blir det.. På riksent setter de i gang akkurat 14dager over termin...og jeg har overtidskontroll 14 dager over termin...om 8dager...synes det er teit i såfall synes de i det minste kan prøve å strippe meg før de begynner m andre ting.... De vil nok ha henne ut senest julaften, så tenker de kommer til å gjøre skikkelig iangsetting med en gang... .. Lurer på om jeg skal ringe helsestajonen og spørre om en jm der kan strippe meg til uka.......?...
hønepøne;-) Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Tror du kan spørre om det ja! Hadde lyst å spørre i dag jeg, på termindatoen, men fikk meg ikke til det. Hadde nok gjort det om jeg var i din situasjon. Hadde vært greit å blitt ferdig før jul liksom!!
popkind Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har overtidskontroll på riksen til mandag, forsto det slik at da blir jeg satt igang!!!!
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 ok..da er du 14 dager over? hva sa de til deg? har ikke fått noe info bortsett fra klokkeslett, jeg...neste fredag... Legen ringte og betsilte mens jeg var på sv kontroll i dag... har du fått noe info fra riksen? Tar du m baggen? huff...................blæ har du prøvd stripping eller..?
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 svar meeeeg.................(((((((((((((((888 bare LITT utolmodig...heeee.....
*Lucia* Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 *ler* bare litt utålmodig ja........ :-)
komplett.no Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har termin i morgen 15. Var hos jordmor i dag. Jeg skulle få komme innom henne på søndagen for akupuktur får å se om jeg fikk i gang fødselen og fikk time hos henne på tirsdag hvor hun skulle henvise meg inn til overtidskontroll hvis ingen ting hadde skjed til da. Da vil jeg si jeg er heldig for jeg slipper da sikkert å vente til jeg er 14 dg over tiden. Synes det er rart de automatisk venter til det er gått 14 dg, i mine papirer står det at man skal ha time til jordmor eller ev lege i uke 41 for henvisning til overtidskontroll. Kan jo være terminen er litt feil og ungen veldig stor.
*Lucia* Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Ja, da er du heldig! Hvor skal du føde da? Merkelig at det er SÅ mye forskjellig praksis.....
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 hun svarer ikke--- :-(( ja det er veldig forskjellig praksis, det kommer ann på sykehusene.. Noen steder setter de jo ikk ei gang førfullgåtte 43 uker. Noen steder har de overtyidskontroll uten å sette i gang - dvs f ex 10dager over termin...og så setter de dato for evt igangsetting...
Hermelina Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Mener jeg leste et sted at man ikke nødvendigvis blir satt i gang på den dagen man har overtidstime. At det bl.a. kommer an på om det er travelt der akkurat da. Hvis jeg ikke har født til neste onsdag skal jeg ringe til jordmor og få komme inn den dagen, og så skal hun ringe for time til overtidskontroll på sykehuset, noe som sannsynligvis blir i romjula sa hun. Jeg er 14 dager over termin på nyttårsaften, og har egentlig lurt litt på om de gjør noe ekstra da? Går det så langt så kan jeg like gjerne vente til 1.januar!
Nenahe Skrevet 14. desember 2006 #11 Skrevet 14. desember 2006 Jeg skal påovertidskontroll på tirsdag. Da er jeg 13 dager over. Kontrollen er imidlertid på fødepoliklinikken og ikke på fødeavdelingen. Derfor er jeg sikker på at det bare er en undersøkelse og at de ikke setter i gang da. Men jordmor sa at jeg antakelig ville få igangsetting en av de nærmeste dagene etterpå, for de vil ha minst mulig planlagt på fødeavdelingen i juledagene. Blir derfor neppe satt i gang 22.Dette er Stavanger universitets sykehus
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #12 Skrevet 14. desember 2006 På riksen så setter de i gang 14 dager over "promptly" ..som regel..og blir jeg satt i gang 22 har jeg sannsynligvis født innen kvelden 24. og helligdagene 1. og 2.juledag..som er de tidene de nok helst vil unngå.. Venter de til 3.juledag er jeg nesten tre uker over.. jaja..kommer hun 23 blir hun hvertfall født samme dag som tanta si, og det er jo noe hehe..
popkind Skrevet 14. desember 2006 #13 Skrevet 14. desember 2006 Jeg fikk beskjed om : Hvis jeg er moden nok setter de meg nok igang på mandag....Men legen måtte avgjøre hvilken metode som skulle bli brukt (og det kommer ann på om man har åpning eller ikke....) Ballong - tabletter opp i skjeden - drypp - eller at de tar vannet----- Jeg fikk beskjed om å ta med bagen... Jeg har ikke blitt strippet, fordi jeg ikke hadde åpning...... Beklager sent svar, men jeg har prøvd å få igang fødsel ved å traske flere timer på et kjøpesenter!!!! Ha en fin natt - jeg er som vanlig døgnvill - og veeeldig våken nå!! KLEM
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #14 Skrevet 15. desember 2006 Hvem fortalte deg alt om hva de evt gjør på riksen mandag? legen , jm eller sykehuset?? kan de ikke informere folk ordentlig for f....... jeg vet jo ingen ting......... :-S gidder ikk eringe og spørre...? åh..hater å ikke vite hva som skal skje assa!!!!!!! (jeg er visst sinna i dag også gitt)
Vifikkiaugust Skrevet 15. desember 2006 #15 Skrevet 15. desember 2006 Jeg har fått time til overtidskontroll på SiV den 21. Jeg er da 12 dager over termin. Dette vil foregå på poliklinisk og jeg vil bli sendt hjem igjen etterpå. Igangssetting kunne bli utsatt til den 25. evt. den 26. sa jm. Har så lite lyst til det, da ungen er mer enn stor nok allerede og vil ikke akurat bli mindre om jeg må gå kanskje 17 dager over tida. Grøss..
popkind Skrevet 15. desember 2006 #16 Skrevet 15. desember 2006 Det var min jordmor - men i.o.m jeg hadde menstermin noen dager før ul - termin regnet hun med igangsetting på mandag!
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #17 Skrevet 15. desember 2006 ok..ringte og spurte på føden i dag..står mer i under irriterendehelsepers tråden.. men ble ikke så mye klokere da..det fpår gå sin gang.. men når kom de andre barna dine? du ble ikke satt i gang med dem, ble du vel..?
LoneK. Skrevet 15. desember 2006 #18 Skrevet 15. desember 2006 Da jeg skulle ha nr.1 var jeg på overtidskontroll 14 dg etter ul termin, og ca 1 uke etter menstermin. Da tok de "hinna" Var sikkert moden. Iallefall det var i 12 tida på dagen og riene begynte en stund senere, og jenta var ute litt over midnatt. Da var det vel sakt noe om at jeg måtte komme tilbake noen dager senere hvis det ikke skjedde noe, men det gjorde det heldig vis. Nr. 2 kom på termin, men der var ul og mens termin med en dag i mellom, så det var vel ganske greit beregnet. Er spent på hvordan det blir denne gangen, skal på kontroll på sykehuset dagen før ul termin, og da regner jeg egentlig med å bli satt igang da babyen er stor!
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #19 Skrevet 15. desember 2006 oi..de prsktiserer forskjellig altså! settes i gang før termin? der h¤n veldig stor eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå