Gå til innhold

har mistet:-(noen som vet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg mistet selv i september, ble anbefalt av gynekolog å vente minst en mens. Tror dette er lurt siden kroppen din er i en frastøtningsprosess, har lest at en lett kan abortere ved neste graviditet dersom kroppen ikke er klar. Men har hørt at andre har fått beskjed fra lege at de kan prøve igjen med en gang etter, og at mange blir fort gravid igjen.

jeg anbefaler deg å vente en mens, du trenger å kanskje å komme til hektene igjen, både fysisk og psykisk?

Mistet tidlig i slutten av oktober. var 4+4.

Fikk beskjed om at vi bare kunne prøve igjen hvis vi følte det vra greit.

Nå er jeg 6+3 og håpefull =)

Hcg-nivået halveres hver dag etter en abort, så hvor lang tid det sitter i kommer an på hvor lenge du var gravid.

Det kan ta litt lengre tid å få el etter en abort, men hvis du vil prøve med en gang anbefales el-tester.

Trøsteklem for det du må igjennom i morgen.

Lykke til!

Annonse

Solskinnsjenta, jeg må rette litt på deg.

Hcg halveres ikke hver dag etter en abort, selv om den normalt dobles i et friskt svangerskap.

Sannheten er at Hcg trekker seg tilbake saktere etter en abort, enn hva den stiger når alt er normalt. Det er ikke uvanlig med andre ord at hcg er på 1000 om du mistet for 5 dager siden, og den da var på 2000, om du skjønner hva jeg mener.

Dette er fordi at kroppen ofte tror den er gravid enda.

Jeg fikk ihvertfall høre at når fosteret er støtt ut (sa eller utskrapning) vil hcg nivået halveres hver dag. I et normalt svangerskap vil hcg nivået dobles hver 2. el 3.dag!

Hva som skjer når fosteret dør og før det støtes ut, vet jeg ikke.

Når kroppen har støtt ut fosteret vet vel kroppen at den ikke er gravid lengre.

Vi ventet ikke til neste mens.

Jeg brukte el-tester. Begynte å teste på den dagen som var anbefalt utifra normal syklus( før jeg ble gravid) og fant el på forventet dag - ca dag 14 i syklusen.

Fikk positiv gravitest 3 dager før ikm.

Må legge til at jeg fikk negaitiv gravitest på dag 10 etter aborten(testet ikke før det), så jeg visste at hormonene ikke satt i lengre.

Så for oss klaffet det på første forsøk.

Må si at jeg har vært superforsiktig disse ukene nå. Har sluttet med allergimedisinen min, og holdt meg unna alt som kan muligens visstnok i noen tilfeller forårsake spontanabort. Er kanskje litt hysterisk, men vil ikke gå igjennom en sa til!

Håper alt ordner seg for dere etterhvert!

((klem))

dersom du fortsatt har hcg i omløp kan jo dette etter det jeg har hørt også slå ut på el tester. jeg var veldig utolmodig etter min MA i uke 13 - og begynte å prøve med en gang. men bnlei ikke gravid før etter 4 pp. (ikke så lenge da.) men jeg hadde tøysesykluser etterpå, første mens blødde jeg så mye at eg det ikke holdt med bind. etteråp var de veldig annerledes enn det jeg hav vært vant merd. så tror ikke jeg blei gravid fordi kroppen ikke var klar. mange mener det er letter å miste om ikke det er bygd opp en skikkelig slimhinne først. lykke til. skjønner at du ahr det vondt nå og førts og fremst vil tilbake til den gravide tilværelsen, men personlig tror jeg nok at det kan være lurt å vente litt.

til syklusene stabiliserer seg og til du er komt over tapet slik at du tenker rasjonelt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...