Gå til innhold

Soppinfeksjoner

Anbefalte innlegg

Har blitt så plaget med soppinfeksjoner etter graviditet. De siste ukene har jeg brukt tre Canestenkurer(med vagitorier), to BioClin kurer og to tablettkurer med Diflucan. Og fremdeles klør det! Har også slitt med urinveisinfeksjon og fikk antibiotika for dette for tre uker siden. Føler den er der enda, men ikke i så stor grad. Merker bare tissetrang og svie i perioder. Jeg har IKKE kjønnssykdommer, så jeg vet det er sopp som plager meg. Sambo har også fått Diflucan for å se om vi smitter hverandre med dette, men det hjalp heller ikke.

Noen flere som sliter veldig med dette? Har veldig talent for å pådra meg sopp/UVI, og måtte også slutte å amme pga gjentatte soppinfeksjoner i brystene. Har byttet på sengetøy og vasket alt undertøy på 60 grader, men er det noen som har flere tips til hvordan jeg kan få bukt med dette? Er dessverre altfor glad i stringtruser, så jeg må kanskje vurdere å gå over til noe annet. Er også nøye med å bruke Asan såpe istedet for vanlig såpe. Blir snart GAL av dette.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462966-soppinfeksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi to og stringtruser går jeg kun i hvis det jeg har på meg "krever det" ellers bannlyst. Jeg har kuttet ut inmtimsåpe helt, men har hørt at noen faktisk bruker Lano skummet med godt resultat. Ellers har jeg hatt mye UVI og hatt hell med tranebær kapsler 2 stk annenhver time til det akutte er over så en uke med 2 tbl 3 ganger dagen, så en uke med 2 og nå tar jeg to før jeg går og legger meg og etter sex. Ellers har jeg ikke vært flink til å tømme blære heelt når jeg har tisset, har skyndet meg men er nå flink til å bruke litt tid. I tillegg til mye vann ..

Du kan være litt "overmedisinert" da det er mange kurer på deg. Kutt ut string og såpe, ta noen Vivag kapsler hver kveld i 14 dager og se om det gir seg. Å kutte ned på sukkerinntak kan gi bedring for både sopp og uvi også forresten.. Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462966-soppinfeksjoner/#findComment-7463240
Del på andre sider

Tusen takk for råd! Så det er altså ikke bra å bruke Asan? Hm. Da får jeg heller prøve noe annet. Lano hørtes jo litt merkelig ut da, men men...er det ikke fryktelig høy PH-verdi på den såpen? Skal prøve å få kjøpt Vivag, tranebær og å kutte sukkerinntaket. Vet at jeg spiser for mye sukker.....Har testet ut høydose med C-vitaminer -valgte det i stedet for tranebær da jeg fikk råd på apoteket. Virket som Diflucan tok knekken på soppen første gangen, helt til jeg hadde sex igjen. Da var det tilbake til helvete igjen. Sukk....Får vel kaste stringtrusene da, og investere i noe annet. Gruer meg mest til det, for jeg hater truser som gir synlige kanter på buksene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462966-soppinfeksjoner/#findComment-7463463
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...