Gå til innhold

noen flere som er skikkelig tungpust om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 25 og i natt fikk jeg helt hetta. fikk nesten ikke puste. tror babyen lå å presset oppover for jeg ble så kortpust. fikk ikke sove.

blir dette verre eller bedre utover? må vel sove sittende snart,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... Jeg er det også.. Men jeg har astma og medisinerer meg ikke nå mens jeg er gravid. Kanskje ikke så lurt, men jeg føler jeg har kontroll. Og LOVER å ta medisiner den dagen jeg blir så ille at det kan ramme barnet.

Men jeg har finnet ut at jeg liker å sove sittende, eller med en stor pute under rygg og nakke. - Tror ikke det blir bedre.. Man blir jo tettere i nesen også..

Skrevet

jeg er i uke 16,og er avhengig av astma medisin daglig, men det har jo ikke noen sammenheng med graviditeten. Men man blir gjerne også mer "kortpustet" når man er et stykke ut i graviditeten (lenger enn jeg er). Dette er dels fordi barnet er blitt så stort at det presser seg oppover mot lungene, og dels fordi lungene og hjertet arbeider hardere for å skaffe nok oksygen til dere begge... Blir gjerne litt bedre når "magen synker" mot slutten av graviditeten.

Lykke til.

Hilsen ei som venter nr 4

Skrevet

Jeg kan også våkne om natten og være skikkelig tungpustet...

Har en inhalator som legen faktisk anbefalte meg å bruke (også pga kynnerne mine...), og den hjelper kjempebra.

Skrevet

Er tungpustet hele døgnet jeg! Føles som om jeg skal bli kvalt. Jeg har en magesykdom som gir disse problemene til vanlig, men nå når jeg er i uke 27 så har det bare blitt verre! :(

Legger meg i "stabilt sideleie" så får jeg i det minste sove, til slutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...