babysyk Skrevet 14. desember 2006 #1 Del Skrevet 14. desember 2006 Heia! Idag var det spraystart?? Har det gått bra idag med sprayen? Nå har jeg spraya i over en uke. Det går egentlig greit, litt hodepine og hatt litt prbl med å sove ellers går det bra. Jeg jobber turnus på sykehuset og synes det kan være litt vanskelig av og til og få til de tidene, men,men. Plutselig står jeg der med en pasient og klokken er 8 og jeg tenker nå må jeg spraye men kan jo ikke gå fra pasienten. Men det ordner seg som regel! Hold meg oppdatert med overgangsalderen din! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 14. desember 2006 dytter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7463290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #3 Del Skrevet 14. desember 2006 Høres kjendt ut, føler at jeg spiser tbl så detstår etter.... Jobber selv turnus, går natt, men de spray tidene passer veldig godt inn på vaktskiftene... Når begynner du på pennen? Jeg begynner 27 des. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7463769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei Sarah 07! Jeg begynner på pennen den 2 jan. Måtte spraye en uke ekstra pga stor pågang i Haugesund i de første ukene i januar. Det er spennende tider dette her. Går du på akupunktur nå?? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7465582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 14. desember 2006 #5 Del Skrevet 14. desember 2006 Heia! Nå har jeg begynt på spray ja!! Deilig å være "i gang"! Har naturlig nok ikke merket noen bivirkninger ennå, men har selvfølgelig fått halsbetennelse og er potte tett.. Kjempekjekt... Prøver å unngå å bruke nesespray, men har lest meg til at det går bra så lenge en venter minst 30 min etter Synarela sprayen.. Må jo puste så... Ellers er jeg ved godt mot, og den gode følelsen henger i ennå!! Har vært å shoppa antrekk til julebord i morgen, så da er jeg jo storfornøyd! Elsker å shoppe!! Nå er det 18 dager til sprøyte-start for oss babysyk, må innrømme at jeg faktisk gleder meg, hva med deg? Tiden fyker jo avgårde nå når det nærmer seg jul, så det er jo positivt! Det må innrømmes at jeg ikke har handlet en eneste julegave ennå, men har gooood tid.. Hi hi.. Nå er det kun 1 uke til juleferie for meg også, jobber i skolen. Det skal bli deilig å slappe av å nyte julen kjenner jeg! Forstår godt at du sliter litt med å følge spray tidspunktene slavisk, jeg er kjempeheldig der, sprayer rett før jeg går, å så er jeg akkurat hjemme igjen til neste dose. Men er rimelig vims da, så er nødt å ha mobil alarmen på.. Hvordan ligger du ann i julegave/handel løypa da? Jeg ender vel opp med å springe rundt i hetetokt tåke over helga.. Håper alt står bra til og at bivirkningene roer seg eller helst forsvinner! Men er det er jo på en måte et tegn på at ting skjer og at medisinen er i systemet og sånn.. (positive tanker er viktig, driver å psyker meg selv opp.. he he..) Ha en flott dag! Klem fra menopause partner Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7468369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2006 Halloen!! Det er godt å høre at du er ved godt mot!! det er nok viktig. Føler meg også positiv og optimistisk.Bivirkningene mine har delvis forsvunnet synes jeg, ikke hodepine og sover bedre. Herlig! Håper det varer! Tror mensen er på vei nå, kjenner det murrer i magen, uff har litt menssmerter første dag, så gruer meg nesten. Skal selvf jobbe i helga... Gruer og gleder meg til å beg med pennen. Når på døgnet skal du stikke?? det er vanskelig for meg for jeg jobber skift. Har ikke så velgig lyst å sette sprøyter på jobb, men,men. Jeg er ferdig med julegavene! Så nå gjelder det bare å pakke inn og skrive julekort. Skal jobbe endel fremover, skal jobbe julaften og. Det er surt å være spl i jula, hulk! Skal du sykemelde deg etter innsetting?? Det skal jeg for jeg har så spesiell jobb. Vanskelig å ta hensyn til meg selv og så er det de nattevaktene, ikke bra for spirer.... Håper du hadde et fint julebord, koste deg masse!! Vi prates! Klemmer fra sprayvennen din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7477729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 18. desember 2006 #7 Del Skrevet 18. desember 2006 Heia! Nå er jeg ferdig med spraydag nr 4, og fremdeles ingen bivirkninger!! Selvfølgelig glad for dét, men er samtidig litt engstelig også, da halsbetennelsen sitter skikkelig godt i og jeg faktisk har mistet stemmen fullstendig!!! Prøver å bruke minst mulig nesespray (otrivin), men av og til bare MÅ jeg! Får teite tanker om at betennelsen kverker virkningen av synarela'en.. Alt en skal gå rundt å lure på... :-/ Når det gjelder stikke-tidspunkt, så tror jeg at vil gå for kvelden, rett før leggetid, for da er en avslappa og "rolig".. Har en jobb som kan være veldig stressa og krevende, så er på en måte "avreagert" når kvelden kommer.. Forstår at det blir vanskelig å velge tidspunkt når du jobber skift, hva med å sette opp vaktplanen din og regne ut hvilke dager/tidspunkt du er mest hjemme denne perioden? Veldig forståelig at det ikke er kjekt å dra med sprøytene på jobb, å "stresse" med de der, men må man, så må man.. Heldigvis er det bare 10 dager da!! For har bestemt meg for at da er eggene perfekte og så klar for å bli befrukta at de danser rundt i kroppen.. Så kjedelig at du må jobbe på julaften da! Er det hele kvelden og? I min tidligere jobb, måtte vi jobbe formiddag på julaften, til ca 1, så ikke det verste, for all del, men mye kosligere å være hjemme på sofaen å se på tv.. Når det gjelder sykemelding, så har jeg forstått det sånn at en blir sykemeldt dagene fra uttak til innsetting...? Men at en da skal tilbake på jobb? Jeg kommer til å se det litt ann, hvordan formen er både fysisk og psykisk.. Vanskelig å være vekke fra jobben min, så håper egentlig på innsetting på en fredag.. he he.. men selvfølgelig, ser det helt ann på formen!! Forstår veldig godt at du vil det, ikke kjekt å springe rundt heller når en ruger! Kan veldig fort bli stress og mas på et sykehus, så det forstår jeg veldig godt!! Julebordene var super-vellykka både fredag og lørdag!! Men rimelig redusert idag da.. Skulle liksom handle litt julegaver idag, søndagsåpent, men når jeg kom inn i butikkene, så hadde jeg glemt hva jeg skulle der.. he he.. Har heldigvis fri i morgen, så da tar jeg alt da.. Har laget liste, så skal gå rimelig smertefritt.. Idag er det faktisk bare en uke igjen til jul, tiden flyr jo!! Og om ca 6 uker skal vi testes!!! Kan du tenke deg??? Testene blir jo selvfølgelig positive!!! Håper du har hatt en fin helg! Og at det var litt rolig på jobb!! Har du fått mensen? Håper det! Da er jo alt i rute! (en mens som er ønsket.. utrolig nok i seg selv... ) Nå er det natt her i Haugesund.. Er et nattdyr av rang! Kommer meg aldri i seng.. Men har jo fri i morgen, så er ikke farlig.. Håper at stemmen er litt bedre i morgen, for sist jeg sjekket, hørtes jeg ut som en forferdelig kryssning av Bonnie Tyler og Jørn Hoel.. Herlig.. God klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7492702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armani:-) Skrevet 18. desember 2006 #8 Del Skrevet 18. desember 2006 cillenille,er du fra hgsd:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7492710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #9 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei Babysyk! Nei, jeg går ikke på akupunktur, har sånn en sprøyte skrekk og har mer enn nok med pennen og de blodfortynnendene sprøytene. Så rart at du har blitt forskyven sånn...? Da jeg ringte inn fikk jeg uttak`s uke med en gang. Jeg begynner med penn og sprøytene 27 des og har uttak i uke 2. Skal bli godt når dette er over...hadde vert kjekt om jeg blir gravid og at det blir ett vellykket svangerskap... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7503630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #10 Del Skrevet 19. desember 2006 Glemte å spørre, gjør/tar du noe ekstra under ventetiden? Da tenker jeg på akupunktur eller babyklister eller noe...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7503631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 19. desember 2006 #11 Del Skrevet 19. desember 2006 Ja, jeg er fra Haugesund! Du også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7508667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 20. desember 2006 Hallo! Sarah og Cillenille! Jeg tenkte å begynne på akupunktur i romjula og gå helt til innsett. Gikk på akupunktur før vi visste at vi måtte ha prøverør og jeg fikk normal syklus og ingen menssmerter. Så jeg tror det har god effekt på meg. har hørt at akupunktur har god effekt ved prøverør. Er verdt å prøve da. Ellers tror jeg ikke jeg skal ta noe annet, ihvertfall ikke første forsøk. Ja det er litt dumt at jeg ble så forskyven, må jo spraye i 40 dager til sammen. Det var ikke ledig i Hauges i uke 2. Så da måtte jeg spraye lenger. buhu! Går det bra med dere? Bivirkninger? Jeg har hodepine innimellom, den kommer og går. Ellers helt ok. har hatt mensen og nå så er helt klar til stikking. Nå nærmer det seg jul, koselig tid. Men det er jo også litt sårt når det kommer hauger med julekort fra venninner med babyer. Får håpe det er vår tur neste år. Hvordan har dere det sånn følelsesmessig nå for tiden da?? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7516239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #13 Del Skrevet 20. desember 2006 Jepp, nå må det bli vår tur med barn. Ser hva du mener med julekorta, føler det sånn selv og. Men det verste for meg er nå i romjulen, min søster har termin da. Jeg kommer til å sitte å hølgrine nåe jeg ser tantebanet mitt. Jeg er selvfølgelig kjempglad for å bli tante, men dette er hennes andre barn etter at vi har prøvd å bli gravid... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7518245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 26. desember 2006 #14 Del Skrevet 26. desember 2006 God jul i heimen!! Her i Haugesund e alt vel, har hatt ein fin jul og medisinene har begynt å gi små (!!) bivirkninger... Litt heit til tider kan man si... men hetetokter skal jeg klare, har også litt kortere lunte, men venter mensen også, så skylder på den... hi hi.. men er forferdelig trøtt.. sover minst 10 timer hver natt.. det er leeeenge for meg!!! I kveld skal vi på konsert, gleder meg!! Fikk masse fint til jul, og har hatt det supert!! Håper du har hatt en fin jul babysyk og at alt er vel!! PS! om 1 uke er vi STIKKERE!!! Juhu!!! men litt hjelp også........... God klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7557194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 27. desember 2006 Heisann!! God jul ja! Så kjekt å høre fra deg! Savner dere her inne,(og spes deg da) når det er lenge siden jeg har vært inne. Har jobbet endel nå i jula så det gikk veldig fort, vips så var julen over. Mister litt julestemning når en må gå fra juleselskap og rett inn på en travel vakt på sykehuset. Men,men nå har jeg litt fri.Herlig. Så har jeg fri nyttår, vi skal jo feire siste år som barnløse sant???( hihi, litt vell optimistisk). Ja tenk det er en uke til vi skal stikke. Gruer og gleder meg. Gruer meg mest til å få organisert det i forhold til jobben og at jeg gjør det rett osv. Det går sikkert bra, får ta fram pennen og infoen og studere litt i romjula.Jeg har jo hatt mensen, men nå holder jeg på å spotte litt, litt sånn småblør litt, mest mørkt blod (sorry details). Skal det være slik?? Egentlig skulle jeg vært stikker igår, men de hadde jo ikke tid til oss første uka, grrr! Har begynt med hetetokter jeg og, spes på natten. Slitsomt! Men hodepinen er så og si borte. Jeg har jo typisk begynt å tenke om jeg får nok spray, tenk om jeg ikke gjør det rett. tenk om jeg kommer til UL uten et eneste modent egg. Bekymre, bekymre.... Men håper det går bra. Synes godt vi kunne godt til en ul før vi kom til Haugesund så vi hadde mulighet til å rette opp understimul. Hvilken dose skal du ha? Jeg skal ha 125IE. Jeg har jo litt PCO tendens så de er vell redde verpehøna skal ta helt av, hehe! Må bare si at jeg setter stor pris på å ha deg og skrive med. Det er så koselig og godt å ha noen å dele alt dette med. Har en venninne som nå har hatt 4 mislykka icsi forsøk, blir så lei meg på deres vegne. Føler ikke vi heller fpr dette til. Men vet det ikke har noen sammenheng, men blir litt pessimist av og til. livet er urettferdig, snufs! Ha en fin og varm (hehe) romjul og et suuuupert barnerikt nyttår! Stor juleklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7561613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armani:-) Skrevet 27. desember 2006 #16 Del Skrevet 27. desember 2006 Ja jeg er også fra Hgsd. Skal starte med vif behandlig etter nyttår engang:-) Både gleder og gruer meg til å sette i gang,bivirkningene er jo ikke så festlige:-) Men man gjør jo alt for å prøve å få et resultat. Masse lykke til ønsker jeg deg:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7562699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei datteren-til-mamma! Så kjekt at vi er flere Haugesundsdamer her! Jeg er fra Stavanger området da, men hører til ved ivf klinikken i Haugesund. Det finnes ingen ivf klinikk i Stavanger. De er jo kjempeflinke i Haugesund da!!! Litt kjedelig med den reisingen, men, men. Får håpe du får lite bivirkninger, det går jo stort sett bra. jeg har litt hodepine i perioder og hetetokter. Men synes det er liten pris å betale for å ha mulighet til å få en liten. Det er rart hva en går igjennom når morsfølelsen er sterk, hehe. Ønsker deg masse lykke til og det blir et spennende nytt år! håper det bringer masse babylykke til oss alle. Du får holde oss oppdatert på din prosess! Godt nyttår! Stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7571754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armani:-) Skrevet 28. desember 2006 #18 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei igjen babysyk:-) Godt nytt år og takk for at du ønsker meg lykke til:-) Forstår godt at det kan være slitsomt til tider med reisingen at og frem fra stvg-hgsd. Men er enig med deg at det er verdt å gå igjennom dette for å kanskje ppleve det å få en liten en dag:-) Så får vi håpe 2007 blir et lykkeår for oss alle her inne. Jeg holder dere nok oppdatert da jeg starter opp:-) Er en fin plass å være her inne,masse gode råd og her får man svar på det meste. Masse lykke til du også.-) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7574884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 28. desember 2006 #19 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei!! Ja nå har jeg også fått mensen, så nå går alt etter planen for oss! Tror ikke du skal tenke så mye på den spottingen, tror det er veldig vanlig, men ta en telefon til sykehuset hvis du går til med det!! SÅÅÅ kjedelig å gå rundt med 1000 spørsmål, kan bli gal av mindre..! Kan se vi tenker likt når det gjelder denne sprayinga, får man egentlig i seg nok liksom?? Veldig enig at en burde hatt en UL før spraystart for å se hvordan det ligger ann liksom!! Forstår egentlig ikke hvorfor det ikke er vanlig prosedyre, men de vet vel best.. Jeg skal kun ha 100IE i sprøyte-dose, noe som jeg synes virker veldig lite når jeg leser på forumet her, men igjen, det er vel de som vet best.. Jeg har også PCO, men etter 1 1/2 år på Metformin så mener de at den har mer eller mindre "forsvunnet".. En annen ting er at jeg kun har fått 900IE med medisin (3 x 300IE), og 10 dager på sprøyter blir da vitterlig 1000IE, men det står på et ark her at "Puregon-ampuller inneholder 100IE ekstra medisin.." Javel liksom, mener de da per ampulle?? Vil det i tilfelle si at jeg har 200IE for mye? Kan bli småsprø av å gå rundt å lure på alle slags teite detaljer.. Du skal vite at jeg også setter utrolig stor pris på å ha noen å "prate" med under denne prossessen!! Spesielt kjekt med deg, siden vi ligger helt likt, og har samme datoer for alt!! Synd å høre om venninnen din som har så mange mislykkede forsøk bak seg, men prøv å ikke tenke på det!! Det SKAL gå bra!! Men forstår godt at du blir lei deg, kjenner også ei som det ikke funka for, de orket såvidt de 3 forsøkene, ble så stor psykisk belastning, men jeg kjenner også noen som det funket for første gang, fikk tvillinger, pluss ei som har 2 barn, begge på samme måte, og begge på første forsøk, altså ikke tvillinger. Kjenner også ei som hadde 5 forsøk, resultatløse, som nå har 3 barn, på naturlig måte.. Poenget mitt er at vi er alle så forskjellige, men klaffe det SKAL det!!! Til slutt!!!! Misforstå meg ikke, jeg er egentlig ikke en over-positiv person som ser rosenrødt på alt!!! Mannen min hadde ledd seg ihjel hvis noen hadde påstått det.. Men tror det som funker best gjennom denne prossessen er å slappe av, ta hver dag som den kommer og tenke dette går såååå bra!!! Med fare for å høres ut som den glad-kristne dama som lever i en rosa verden.... hi hi Håper du forstår hva jeg mener... Håper du har kost deg masse nå med fridagene dine!! 5 dager til sprøyte-start!!! JU-HU... :-/ Kjempegod klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7577190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei og hå! Godt jeg ikke er alene med å være bekymra for disse detaljene. Det er jo typisk at de gir oss akkurat for lite medisin. Du får ringe dem å spørre hva du skal gjøre ang sprøytene. Jeg fikk jo for lite spray, skulle hatt 3 flasker. Men når jeg ringte så sa de at jeg bare kunne bruke den ene litt lenger enn 20 dager. men det står det jo at en ikke må i bruksanvisningen. Blir jo forvirra av mindre. Tror jeg også må regne over om jeg har nok puregon. Gjelder å ha kontroll, hehe. Har kjøpt en liten bok der jeg kan skrive ned å holde oversikt over ampullene og når jeg skal skifte osv. Jeg er rar...? hehe Jeg tror også at det er viktig å være positiv og ha troen må dette. Så nå drømmer jeg om en liten i vogga neste jul og skal begynne å strikke babyteppe. Så får jeg bli skuffa i januar og gi teppe til noen andre. ALLE andre får jo baby for tiden. Vi har jo aldri hatt en reell mulighet å bli gravid før, siden han har så nedsatt sædkvalitet. Så det hadde vært FANTASTISK å fått det til på 1 forsøk. Drømme, drømme!!!!! Vi må jo nesten treffes hvis vi får en liten neste høst.Så får vi gå innom ivf klinikken å vise gullene frem. Hehe, ikke noe galt med min fantasi. Har stooorkost meg med fridager, helt nydelig. Tid til å lese bok, drikke kaffi, spise lunsj ute, gå tur med tantebarn, se film.... Masse kooos. Du da??? Nyter fri og hetebølger?? ÅHH er så varm, smelt. 3uker på spray nå, begynner å kjennes, skal bli godt med litt kvinnelige hormoner igjen. Er lei av å være i gjengen med mor og svigermor... Så bra at du har fått mensen da , alt i rute!!! Klar for masse FSH og verpehøna skal storprodusere flotte egg, klukk,klukk! Ang medisin dosen, så får vi stole på at de vet hva de gjør. Men utrolig surt hvis det blir avbrutt, alltid nye skuffelser. Men tenk positive tanker og det positive gror!! Mange nyttårsklemmer til deg fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7581174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 2. januar 2007 #21 Del Skrevet 2. januar 2007 GODT NYTTÅR BABYSYK!!!!! Her i Haugesund er første sprøyte satt!! Hvordan er det med deg?? Det må innrømmes at det IKKE var lett!!! Fant ut at kl 20.30 var et perfekt stikke-tidspunkt, men eh.... klokka var nøyaktig 21.00 når nåla omsider gikk inn.. Livredd sprøyter så måtte psyke meg skikkelig opp her!! Hi hi.. Hakket før jeg ringte søster som er s.pl, men klarte heldigvis å komme i mål helt på egen hånd.. Puh!! Det mest fantastiske og egentlige litt morsomme er jo selvfølgelig at det var fulltstendig smertefritt, kjente overhodet ingenting!!! Hurra!!! Har jo "hørt" her inne på forumet at det var tilfellet, men har vel ikke trodd helt på det.. Men nå er det gjort, og det var jo helt sant.... Mannen er mektig imponert her nå.. Hi hi.. Svir litt på stikkstedet nå, men det er minste problemet!!! Har forresten snakka me sykehuset også, så nå har jeg fått klarhet i dette med sprøyte dosene, viste seg at det er 100 IE for mye i hver ampulle, så skal ha plenty nok medisin. Og når det gjelder å føre opp ampulleskift og lign, så syns jeg igrunn ikke det var rart i det hele tatt, heller litt smart! Fri/ferien har jeg brukt til nøyaktig det samme som deg; sett film, drukket kaffe, drukket vin, lunsjet og lest flere bøker. Fantastisk deilig!! Vært på besøk å feira nyttår på "landet" har vi og, kjempegøy!!! Derfor jeg ikke har vært her på et par dager. Håper du også hadde det kjekt på nyttårsaften! Idag var første arbeidsdag, og er på en måte greit å være i gang igjen, selv om det blir tøffe tak framover.. 9 dager igjen nå babysyk, så er det UL.. Tiden flyr!!! 2007 er jo året vårt!! Kjempe-nyttårs-klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7622133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #22 Del Skrevet 3. januar 2007 Godt nyttår min kjære venn!!! Ja tenk nå har vi begynt på sprøyter, tiden går jammen meg fort. Synes også det var skummelt. Ikke for selve stikket, men om jeg gjorde det rett osv. Typisk meg, klarer jo å være bekymret for alt og da, thihi! Jeg som er sykpleier burde jo ikke grue meg for dette da. Men det gjør jeg da. Det er jo noe annet å gjøre det på andre.Er jo ikke sykepleier når jeg er i denne prosessen da, kun usikker og forventninsfull prøverørsdame:-) Men det gikk jo bra, men mannen fikk streng beskjed om å være med å se på dette. Vil liksom ikke gjøre dette alene, vi er jo to om dette, bare at det er jeg som på putte i meg all denne medisinen. Jeg fant også ut at jeg har 50IE for lite puregon. Ringte også opp og de sa det samme til meg, så nå får vi håpe at det er nok. IIIIKKKK!!! Storkoste meg på nyttår. Det gikk rolig for seg. God mat, spilte spill og gode venner. Vi er alle i den baby fasen så det var lite gang. Men det passer jo godt for tiden, er jo ikke i festehumør nå. Det var hardt å begynne på jobb igjen, men som du sier godt å bare hoppe idet. Merker at tankene mine kretser mye rundt det vi skal igjennom nå og ikke så mye på jobb. Skal bli godt å bare konsentrere seg om meg selv etter hvert. Er visst blitt litt egosentrisk.... Masse lykke til med stikking! Vi snakkes snart!!! Hvilken klokke skal du på UL. Tror det var i 10 tiden jeg skulle. Tenk om vi treffes, stilig!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7632355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 3. januar 2007 #23 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei igjen! Må le litt når du skriver at mannen din fikk streng beskjed om å være med å se på, er jo tross alt to om det!! Akkurat sånn er det her også.. he he.. Han blei litt stressa av denne nåla, men tilbydde seg å stikke for meg, men jeg vil helst gjøre det selv med tanke på smerte osv.. Liker å ha kontroll over den biten.. hi hi.. Han er veldig "inne i" prosessen, og det setter jeg utrolig stor pris på! Han ringer meg kl 8, kl 15 og har alarm på kl 22, for å passe på at sprayen blir tatt... Må innrømme at i begynnelsen ble jeg litt irritert over denne påpassingen, men forsto fort at dette er hans måte å delta aktivt i prosessen, så da ble det bare sjarmerende!! Gikk MYE bedre å stikke i dag, tok nøyaktig 2 min så var det gjort! Men idag lå der en dråpe på huden etterpå, det gjorde det ikke igår.. Vil det si at jeg fikk for lite medisin idag, eller betyr det egentlig bare at jeg begynner å bli gal....? ALLTID noe....!! Ringte jo sykehuset som nevnt i forrige innlegg, må si at jeg fikk litt inntrykk av at jeg maste.. Første gang jeg ringte, så får vel la være med å ta det personlig, men følte vel tonen var litt oppgitt.. hmm.. Jeg syns jeg hadde vært SÅ flink og lagd meg en liste med spørsmål sånn at det ble med den ene samtalen og at det skulle gå raskt og presist, men fikk litt sånn ja... sukk... nei.... ja.... sukk... ja.... -svar, hvis du skjønner hva jeg mener.. Ja, ja.. Alt blir liksom litt klarere den 12 på ultralyden, håper jeg iallefall!! Tror iallefall at grunnen til at en blir litt følsom og engstelig er fordi det er første gang, alt er nytt og informasjonen er litt slett syns jeg.. Godt det bare blir med bare denne ene gangen!!!!! *Håpe, håpe* (Krysser armer og bein for oss!!!!) Jeg har time kl 10.55, men som hun sa på telefonen, bare kom, men du må nok vente til kl 11... Ha, ha.. Tror jeg skal klare det... (Blir rart hvis vi sitter der begge to, men ingen tør å si noe, for vi vet jo ikke om det stemmer... hi hi) Ser vi har fått en ny tråd, skal vi fortsette "samtalene" våre der, eller skal vi beholde denne i tillegg? Miste kontakten må vi iallefall IKKE!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7637914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #24 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei min venn!! Synes vi må ha denne samtalen her også i tillegg eller hva syns du?? Det er jo så koselig å få prata med deg. Kjekt med den andre tråden også!! Måtte alle lykkes! Jeg har time 09.45 så da sees vi nok ikke. Men vi må "prates" på bim etter på.Jeg er enig med den følelsen at de er litt korte der oppe. Føler deg litt som en i rekka. Det er nok mye tlf om det samme hele tiden og de blir nok lei av oss. Men slik er det i alle jobber, der jeg jobber spør de om det samme om og om igjen, men jeg vet jo at det er deres første gang og svarer jo hyggelig til dem. Men det er ikke alle som har like mye antenner. Vi må bare ikke bry oss, spør og stå på vårt. Det er vi som må ta konsekvensen hvis noe går galt. Synes spes en spl er litt bisk og kort, legger jo på røret før jeg har fått stilt sps. Så irriterende! Godt vi har hverandre da:-) Det med den dråpen på huden. det gjorde det første stikket med meg også. men det er nok at det pipler litt ut av sprøytespissen før stikket og da legger den væsken seg på huden. Jeg fikk helt angst og sa til mannen å nei nå er alt kommet ut igjen. Men det har det ikke. Holder nå pennen inne i 10 sek istedet for 5 sek for å være sikker. Synes også det svir litt når jeg sprøyter det inn og litt etterpå. Jeg har og blitt oppblåst i magen og treg mage. Rykker i eggstokkene. kjenner du noe?? Snakkes på en av trådene våre! Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7642580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 4. januar 2007 #25 Del Skrevet 4. januar 2007 Hei på du!! Jeg er veldig enig i at vi beholder denne tråden!! Syns vi har fått så god kontakt at jeg vil ikke at du skal forsvinne i mengden, hvis du skjønner!! Men veldig spennende nå når vi er flere som ligger så likt, satser på at vi påvirker hverandre positivt sånn at vi ender opp i en slags oktober-klubb hele gjengen.. Idag måtte jeg ta sprøyta hos svigers, for vi var i selskap.. Stressa egentlig ikke noe med det på forhånd, men nå tiden var inne så var det liksom litt verre.. Hadde ikke samme roen, og kjente nåla godt, syns også det svei en del mer, men fikk nå medisinen i meg.. he he. Jeg har overhodet ingen bivirkniger med denne sprøyta heller, men du kjenner jo meg, er overbevist om at jeg får alt for lite medisin og at kroppen ikke aner at det er noe på gang osv.. Mannen min mener selvfølgelig at jeg skal være kjempe happy for dét, og det er jeg jo virkelig, men en tenker alt for mye som vanlig.. Så nå at Sommer heller ikke hadde noen bivirkninger, så da er jeg ikke helt alene iallefall.. Tror mye av grunnen til at det blir så mange rare tanker er fordi alle som jeg har snakket med når det gjelder prøverør, har historier om folk som har gått på disse medisinene og blitt hormon-bomber fra dag en, eller over følsomme osv.. Derfor har jeg liksom fryktet det verste og blir litt sånn forundret når ingenting skjer.. ha ha.. er det mulig.. men ringer iallefall ikke å spør på sykehuset, risikerer jo ørebetennelse så kalde som de er.. hi hi.. Rart og igrunn, for når vi var der på samtale, var de SÅ positive, måtte bare ringe, ingen spørsmål var dumme osv.. men kanskje vi har vært litt uheldige, har jo bare ringt inn 1 gang.. når jeg ringte inn mens, var hun i andre enden omtrent fra seg av glede.. nå er du i gang liksom, hurra, hurra.. hadde glemt ut det, kom på det nå.. ha ha.. Nei får vel køye, en dag til helg, det skal bli deilig!! Når jeg tenker meg om, så har jeg vel kanskje en liten bivirkning.. Er sinnsykt trøtt for tiden.. sover masse, men trenger det tydeligvis.. ja, ja klager ikke!! God klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7462663-hallo-cillenille/#findComment-7651759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå