NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Terminen min er blitt flyttet med nesten 3 uker.. Har menstermin 28 feb. og UL termin 18 mars.. Men jeg er ganske så sikker på at mensterminen min er riktig.. Men hvis man går på overtid, så blir man satt igang 14 dager etter termin ca.? Men det er jo lenge og gå på overtid hvis 28 feb. egentlig er rett.. Men det jeg lurer på.. Blir de fleste satt igang? Eller starter fødselen som regel av seg selv innen 14 dager etter termin? Blei kanskje litt rart skrivd, men håper noen skjønner=)
eva luna Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Tror det er kun 5 % av alle gravide som blir satt igang 14 dager på overtid. Men hvis ul-termin er feil, risikerer du jo å gå 3-4 uker over tiden som kan være ganske farlig. Men er du sikker på at vet når du hadde eggløsning? Forrige gang jeg var gravid, ble jeg gravid rett etter pilleslutt, jeg gikk utifra sykluslengden min før jeg ble gravid og fikk termin 24 oktober. På ultralyd derimot ble terminen min flyttet med 3 uker til 12 november. Jeg fødte 23.november og ungen var helt perfekt, 3300gram, ikke overtidig mente legen. Så jeg hadde nok en ekstra lang syklus fordi kroppen min ikke var helt i balanse etter pilleslutt.
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2006 Min mens er ganske uregelmessig.. Men jeg hadde siste mens 22 mai. Å ut i fra babyverden sine sider så skjedde da befrukningen ca. 5 juni, noe jeg får til og stemme med tanke på når vi hadde sex. Hvis jeg regner ut i fra terminen 18 mars, så skjedde befrukningen ca. 23 juni, noe jeg ikk får til og stemme. Men det jeg syns er mest rart, er det at jeg tok en graviditetstest 27 juni, å den var positiv.. Så hvis 18 mars stemmer, så har jo jeg testet positivt bare 4 dager etter befrukning.. Er det mulig da? Å det er liksom mer som ikke stemmer, både legen min og jordmor tror 28 feb. stemmer med tanke på magemål, og når de hørte hjertelyden første gang.. Veit jo at babyen kommer når den kommer, men tenker mest på den overtiden i og med at det skiler nesten 3 uker...
stabilo Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Jeg hadde det slik forrige gang. Jeg krevde å få overtidskontroll ut fra min egen termin da jeg var sikker på hvilken dag jeg ble gravid bare for å sjekke at alt var ok. Jenta kom dagen etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå