*smula* Skrevet 14. desember 2006 #1 Del Skrevet 14. desember 2006 Var hos tannlegen i dag. Fortalte selvfølgelig med en gang jeg kom at jeg er gravid. Og jeg lærte masse om tannhelse under svangerskap. Hun fortalte om hvordan hormonene også påvirket tannhelsen, og at det var vanlig at tannkjøttet kunne være mer betent enn ellers. Jeg har alltid hatt mye tannstein, og hun fjernet alt sammen, var kjempenøye med å få med alt, for visst nok prøver kroppen å bli kvitt tannsteinen selv når man er gravid og det kan føre til at man får ekstra betent tannkjøtt (sikkert når man har mye tannstein). Jeg skulle få ny innkalling i mai, for hun ville følge meg opp. Veldig positivt! Anbefaller dere å gå til tannlegen nå, hun sa det var lurt å komme tidlig i svangerskapet, for da kunne tannlegen se forandringene til neste gang. Tok ikke røntgenbilder, det var visst ikke påvist at det er farlig, men hun mente at det ikke var nødvendig så lenge jeg ikke hadde vondt i noen tenner o.l. Så oppfordring: Kom dere til tannlegen, jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7461827-tannlege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå