Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min var på fest en uke etter jenta vår ble født. Jeg synes det var helt greit at han dro, siden det var en spesiell anledning. Det jeg ikke synes var greit var at han ikke kom hjem før klokka 4 på morgenen og var veldig full. Han ser ikke helt problemet siden jeg hadde gitt han lov til å dra?

Skrevet

hadde dere ikke satt noe tidspunkt han skulle være hjemme så ser ikke jeg heller problemet

Skrevet

dersom du ikke sa noe på forhånd om alkoholmengde og tidspunkt, at dere hadde en avtale, så ser ikke jeg problemet heller...

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke gitt han noe klokkeslett han måtte være hjemme på. Men man trenger jo mye hjelp de første ukene, og det døgnet han ikke var tilgjengelig vil jeg ikke oppleve igjen...

Skrevet

Men kjære deg.... jeg vet det er tøft med en liten baby, men når du sier til samboeren din at det er greit at han reiser på fest, og ikke sier noe om at du helst ser at han kommer tidlig og edru hjem, så kan du ikke gå å bli sur for det. Han er ikke tankeleser heller vet du ;-)

Skrevet

Jeg er enig med HI og syns faktisk at mennene må klare å tenke litt selv også. Hadde det vært jeg som hadde dratt på fest bare en uke etter fødslen så hadde jeg kommet hjem tidlig og ikke drukket for mye for jeg hadde visst at partneren min trenger hjelp serlig nå i begynnelsen..

Jeg syns ikke man skal måtte fortelle dem alt for at de skal gjøre noe/ikke gjøre noe. De må da kunne tenkte litt selv, og ta intiativ selv.

Skrevet

Der jeg kommer fra er det faktisk tradisjon at nybakte fedre tar seg en skikkelig fest! Det kalles å "krømp banfot". Det er trøndersk og kan oversettes med noe sånt som "krympe barnefot". Spør meg ikke hvorfor det kalles det! :-) Jeg trodde at dette var en gammel tradisjon overalt, og ikke bare i Trøndelag.

Skrevet

Dette er typisk kvinneoppførsel - nemlig å tenke at mannen skal skjønne at når vi sier "greit", så mener vi egentlig "greit, bare du gjør som jeg vil". Og så er det typisk manneoppførsel - nemlig å ikke skjønne hva vi egentlig mener. Hadde en laaaang samtale med sambo om dette en gang og det viser seg faktisk at de sjelden leser mellom linjene, men tar alt vi sier bokstavlig. Neste gang han skal ut sier du bare at du gjerne ser at han kommer hjem tidlig og at han ikke drikker så mye, så gjør han sikkert som du ønsker :)

Skrevet

Ja, jeg sa at det var greit at han dro, men jeg trodde faktisk ikke at han kom til å være så lenge borte og drikke så mye. Jeg hadde virkelig ike trodd at jeg måtte innprentet med teskje at jeg trenger han mye hjemme den første tiden og at det derfor hadde vært greit å komme tidlig hjem. Litt irritert over at han ikke hadde vett til å spørre meg om det var OK at han dro på fest også. Jeg fant det ut da jeg hørte han snakket med en kompis i telefonen. Kanskje jeg er kravstor, men det er sånn jeg føler det!

Skrevet

Kanskje det ikke var helt hans hensikt idèt han dro, at det skulle bli sånn, heller? Da han hadde startet festen, kan jeg tenke meg at det både var mye følelse som skulle bearbeides etter ei voldsom uke, og at det faktisk var veldig gøy å skåle rundt seg angående det som hadde skjedd. For fedre tror jeg det er viktig å få kringkaste nyheten og skryte rundt seg etter en fødsel, mens det ikke er like viktig for oss. Vi er opptatt med å stelle med den lille, og tenker ikke så mye på verden rundt oss den første tida.

Jeg synes at du skal glemme det hele, så lenge det ikke gjentar seg og blir en vane!

Skrevet

jeg hadde ikke syntes det var greit. Da tuppa var nyfødt var jeg usikker å ville ha masse hjelp. Har aldri skiftet en bleie nesten før jeg fikk jenta mi, så det sier seg selv at jeg var kjempe uerfaren når det gjelder babyer. Ba han derfor å holde seg klinke edru til jeg å han klarte å venne oss til det at vi hadde fått barn, å var trygge på "oss selv" som foreldre.

Men gav du han lov å ikke sa når han skulle være hjemme og sa hva slags alkoholinntak du syntes passet seg, så har du egentlig ikke så mye du skulle ha sagt synes jeg.

Skrevet

Er, dessverre, enig med din mann.... Så lenge han fikk dra på fest uten betingelser, så kan han ikke vite hva du tenker. Menn er ikke tankelesere og trenger som oftest klar og tydelig beskjed.

Da vet du dettil neste gang.... :) Si fra om alkoholinntak og "sengetid", så går det sikkert bedre heretter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...