Gå til innhold

Gravid utenfor livmoren..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva vil det si å være gravid utenfor livmoren? er det det som kallels ex.u? Noen som kan forklare det for meg.. gynekologen har tatt prøver på meg som var merket med ex.u? og progeston

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg anbefaler dere å lese på www.babyverden.com sine sider, under blødning og abort. Da får dere korrekte svar, og ikke blir misledet av oss her inne:-)

Jeg har sett så mange tullete svar på slike ting, at det er bedre dere leser det selv, skrevet av leger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg veldig godt. Graviditet utenfor livmoren vil si at egget har festet seg i egglederen og begynt å vokse der istedefor i livmoren som det skal gjøre. Hvis dette ikke oppdages kan egglederen i værste fall sprekke og må opereres bort. Jeg har vært igjennom en slik hasteoperasjon - visste ikke at jeg var gravid og hadde helt sinnsykt vondt i et døgn før søsteren min (hadde en udugelig samboer på den tiden) kjørte meg til legen. Derfra bar det rett til sykehuset hvor de konstanterte at jeg var gravid og hadde buken full av blod. Jeg kom rett inn på operasjonsbordet og det hele var over før jeg rakk å tenke meg om.. Derfor er det viktig å oppdage dette så fort som mulig. Hvis det oppdages holder det med utskrapning og man beholder sannsynligvis hele "utstyret" :)

 

Men nå er jeg heldigvis blitt gravid igjen og ønsker meg tidlig UL så jeg kan se om det går bra denne gangen :o) Har en følelse av at alt er bra, så jeg velger å tro det til det motsatte evt er bevist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...