Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har to barn, en på snart 3, og ei på 1 år. Problemet er han hun på 1 år er så fryktelig fryktelig avhengi av meg. Jeg blir så sliten, hun krabber etter meg dagen lang, og sutrer og gråter, og klatrer på meg hver anledning som byr seg.Jeg har fåttt to helt ulike barn, for gutten min var helt motsatt, som en engel. Og jeg har ikke gjort noe som skal tilsi at hun skal bli så avhengi av meg, jeg tar henne ikke opp mye, er mye på gulvet, duller ikke med henne, og er like "strang" med henne i oppdragelsen som jeg var til gutten. Jeg mener ikke da STRENG alltså, hehe.. men bestemt. Men jeg blir veldig sliten av henne, sambo er på jobb fra 4 om morgenen, til 9-10 på kveldene, og jeg ser bare mørkt for tide.. Gutten går i bhg, men vi har ikke råd til og ha begge der, så har der enoen andre tips og komme med?? Alt mottas med et hjertelig takk. Hun må bare vennes av meg litt.... syteinnlegg fra en sliten
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 "jeg tar henne ikke opp mye, er mye på gulvet, duller ikke med henne," Der har du nok forklaringen. Om du vil ha lite krevende barn er det viktig å "se" dem og kose mye med dem. Merker selv forskjellen med det samme på travle dager hvor det blir mindre kos. Da henger plutselig de små i beinet hele dagen. På vanlige dager hvor vi koser mye leker de for seg selv en masse og maser ikke. Det er ikke bare søsken unger kan bli sjalu på, men all aktivitet som tar mye av foreldrenes oppmerksomhet bort fra dem
SusieQ Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Du kan jo se om det finnes en barnepark i nærheten. Da mister du ikke kontantstøtten, men hun får et avbrekk fra deg i fire timer. Er ikke alle som tar de under to, men det er jo bare å spørre. Ellers er det en ide å gå i åpen barnehage med henne. Kan jo hende hun da blir mere vant til å leke uten deg. Men så er det jo sånn at ungene faktisk er forskjellige, min har vært sånn klengete veldig lenge og det startet like etter den første bursdagen. Han er ett og et halvt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå