Gå til innhold

Hallo,Hjelp ang SF mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen idag og er 37 uker på vei..sist jeg var på kontroll var for to uker siden nå har SF målet mitt sunket så mye at det ligger lagt nede unner grønn linje og alt..legenn ringe sykehuset med en gang etter som hun syns barnet har vert så liten i det siste..

fikk ikke time før mandag er så bekymret hva kan det være????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt merkelig ut at legen ikke har ringt sykehuset før no. Det kan være minkende fostervann pga morkaken ikke fungerer like godt lenger, da blir du sikkert satt igang. Men det kan også være at babyen har snudd seg og synket langt ned i bekkenet ditt, og at du derfor har litt mindre mage enn før.

Skrevet

Men jeg syns det er så dumt å vente så lenge er så bekymret..har smerter nederst i magen og...

**snufs**

Skrevet

Jeg synes også det var lenge å vente. Synes du burde ringe opp på føden med en gang og forklare situasjonen. Si at du er veldig bekymret og klarer ikke slappe av før du har fått avkreftet at det ikke er alvorlig. Fortell også om smertene.

Skrevet

Ringte opp på føden tidligere og fortalte alt..men hun syntes jeg bare skulle vente til mandag..heller ta kontakt vis jeg fikk noen rier løpet av helgen...dette høres helt på tryne ut...håper det ikke skjer noe med babyn min;.....(

Skrevet

har hatt noe av det samme.sf-målet sank litt også flatet ut.har vært til flere kontroller på sykehuset de 2 siste ukene og de tar det helt med ro.så lenge alle andre målinger og sånn er fine så har babyen det bra.

jeg fikk beskjed om å ta kontakt hvis bevegelsene forandret seg,ble mindre eller svakere...ikke noe morsom oppgave å få syns jeg.det er et STORT ansvar!!

var jeg deg ville jeg prøvd å slappe av...prøv å ikke tenke for mye på det.vet det ikke er enkelt siden jeg har hatt det sånn selv.

blir du i tvil ville jeg ringt føden med en gang og sagt at jeg ikke føler meg trygg...du kan jo evt si at du syns bevegelsene har blitt mindre,så kanskje du får kommet inn til sjekk tidligere.:)

syns de kunne gitt deg time tidligere...de må jo tenke på at du kanskje blir stresset og usikker!

håper det ordner seg!

lykke til!babyen din har det sikkert bra!!:)

Skrevet

Trenger ikke være noe galt. Jeg ble også sendt til ekstra UL for 2 uker siden fordi legen fikk så lavt SFmål i forhold til kontrollen før. Hadde rett og slett problem med å finne toppen av livmora når hun skulle måle. I tillegg hadde jeg kun lagt på meg 3 kg, noe hun syntes var lite. Da jeg kom på UL var alt fint. Det er ei lita jente der inne, men det "visste" jeg fra før. Førstemann var også liten da han ble født,så totalt vekstavvik var ikke mer enn 4%.

Morkaka lå fint til og mengden fostervann som det skal være. Hadde ingen følelse av av ting var galt selv, og at vektøkninga mi er liten skyldes helt sikkert de ekstra kiloene jeg hadde igjen fra første sv.skap. Er nemlig like tung nå som sist!;-)

Skrevet

Jeg håper virkelig at ingenting er galt..Hadde jo rier på mandag med 3 min mellom og varte i 1 min,har født for tidlig sist også så jeg dro inn på sykehuset bare for å sjekke åpning sånn at jeg kunne være hjemme til riene ble sterkere..de var jo ikke sååååå vonde..da jeg kom dit var det bare 1 cm og jeg fikk smertestillende for å kunne sove litt dette hadde holdt på hele dagen...

Da stoppet plutselig alt sammen:(

Så her sitter jeg med ingen rier bare kjempe vondt nederst i magen og mindre SF mål da blir jeg jo kjempe redd...

Men for nå bare vente til mandag og se hva som skjer..oppdaterer dere nærmere når jeg vet noe..

takk for all svar klem

Skrevet

trenger ikke være noe farlig. Mitt SF mål sank også under streken når magen falt ned.. Ble sendt på ul, og de fant ut at babyen var liten. Noe jeg allerede visste, da storebror også var veldig liten når han ble født. Har også veldig bred mage, så jeg tror bebisen ligger litt ut på sidene(!) Noen har bare liten mage, uten at det er noe farlig. Men det er jo viktig at de sjekker det opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...