Gå til innhold

Spekeskinkeglipp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tapaskveld igår, og der var det bl.a. asparges med spekeskinke. Jeg var så sulten, og før jeg hadde tenkt meg om hadde jeg jammen spist to stk.. Nå sitter jeg her og tenker på toxoplasmose..hysteriske kvinne?? Jeg tror jeg satser på at det går greit - føler meg litt over overhysterisk hvis jeg ringer lege og ber om en test.. eller hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D går nok helt sikkert bra skal du se:) Sansynligheten for at de to skinkene du spiste skal være infisert er jo veldig liten da.. Har selv spist spekemat 1 gang i graviditeten, glemte å tenke meg om rett og slett. Hadde nok litt dårlig samvittighet etterpå, men d ser jo ut til å ha gått veldig bra;)

Om du er veldig redd kan du jo ringe legen din for en test, men jeg hadde nok ikke brydd meg. :)

Skrevet

Jeg spiste spekeskinke flere ganger under mitt forrige svangerskap... Gikk da ifnt det.. Men hvis du fryser den før du spiser den så er den garantert ikke farlig å spise,men smaker litt anderledes da...

Skrevet

Slapp helt av! Jeg snakket med jordmoer om dette med mat og fare for det ene og det andre i går og hun sa at så lenge jeg spiser slike ting med måte, så skal det gå helt fint. Hun sa at dess mer jeg leser på nett dess mer hysterisk uten grunn vil jeg bli....:) Derfor har jeg spist det meste; med måte:)

Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg burde unngå å spise spekemat fra koldtbord hvis man ikke vet om det har ligget ute på fat lenge. Er helt greit å spise spekemat fra Gilde ell.. Det som er vakumpakket. Men mat som har ligget lenge ute i varmen bør man unngå. Tror nok ikke det er noen fare egentlig;)

Skrevet

Det er nok ingen krise om du gjorde det ved et uhell, men generelt sett anbefales det ikke å spise kjøtt som ikke er varmebehandlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...